Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Urverk till väggklocka?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av M.L., 26 september 2014.

1. M.L.
    Trådstartare

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Jag jobbar som lärare och handleder elever som driver företag (Ung Företagsamhet). En grupp ska ta fram en väggklocka i samarbete med ett känt svenskt företag (de kommer att laserskära själva urtavlan så att den ser ut som företagets logotyp). Problemet ligger i urverket. De har hittat ett kvartsverk på Clas Ohlson för 39 kr, men med tanke på vad slutprodukten kommer att kosta känner de att det skulle vara bättre med ett urverk som ger ett mer exklusivt intryck.

Är det någon som vet var man kan hitta snygga kvartsverk till en rimlig penning?

2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Problemet med Classe urverken är att dom tickar så in i bängen . Går inte ha dom i typ sovrum utan att bli tokig . Har nån gammalt köp från Ebay . Hittade tysta verk där sekundvisaren flyter fram . Ska kolla om jag hittar nåt i mina köp på Ebay .Tror inte dom är dyrare än Classe .

3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  4. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Köp upp gamla reseur och strippa. Fina mekaniska hantverk för inga pengar.

5. M.L.
    Trådstartare

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
  6. M.L.
    Trådstartare

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Jag tror inte gamla urverk är tänkbara. Och är det inte lite opraktiskt med mekaniska väggur?
    Men tackar för input!

7. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Vill du ha något som tilltalar ögat finns inga genvägar :)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

M.L. gillar detta.
  8. M.L.
    Trådstartare

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden