Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Urverket.nu dvs "Urverket Förmedling"

Diskussion i 'Diskussion' startad av Luke Dalton, 28 juni 2013.

1. Luke Dalton
    Trådstartare

Luke Dalton Torpare

Hej

Någon som handlat via Urverket.nu?
    Funkar? Seriöst?

Referens?

Tack

2. China

China Guest

Det här ser inte bra ut i mina ögon, inga uppgifter om företaget och den enda kontaktmöjligheten är via epost.:confused:

yonsson gillar detta.
  3. JL72

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Jag har köpt en Winder av dem, och det var inga problem alls.

/Johan

4. China

China Guest

Vet du vilket företag som driver Urverket.nu?

5. Wollen

Wollen Barfly

Hemsidan känns sisådär...
    Som China säger finns ingen info om bolaget mer än att de har rating A från soliditet...

Personligen skulle jag inte handlat där.

6. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Rating A är inte så bra. Finns ju AA och AAA. Bara AB kan för övrigt få AAA.

7. Wollen

Wollen Barfly

Helt korrekt, det är jag mycket medveten om.
    Det jag konstaterade var att det är den enda infon som finns om bolaget: Just att de har rating A.
    Skrev inte att det var varken bra eller dåligt.

ZQT och (deleted user) gillar detta.
  8. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Vill också påängtera att det bara finns B och C också. Där C är "ge för fan ingen krita". Och B är kredit mot säkerhet. A är enligt mig inte bra. Men det är ju bara ett instrument att använda. De kan ju vara bra även om de har lite dålig rating. Jag har ju bara B :) Men då är företaget nystartat utan några officiella siffror inlämnade.

9. urinvånaren

urinvånaren Guest

Hej Luke! Kan berätta att jag har handlat av Christian Ståhle i ett par år, mest Winders och där har aldrig varit problem, han kör kör t.o.m hem till mig och levererar varorna med tanke på närheten.
    Får nog säga att han är seriös, så just go for it!:) Vill du ha hans mobil nr så kan du skicka ett p:m.

10. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Släpp deras credit rating, det går att köpa en bra med ett telefonsamtal.

zippan, rillesnille och (deleted user) gillar detta.
  11. JL72

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Av sidfoten på min orderbekräftelse framgår att det är Acticap AB som ligger bakom urverket.

Länk till ytterligare information om Acticap: Activap AB

Som sagt var; inga problem för mig när jag handlade av dem för några månader sedan.

/Johan

China gillar detta.
  12. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Men tar det inte ex antal år innan man får AA eller AAA? Det är väl något som man får arbeta upp genom att en bra kreditvärdighet under flera år? Eller är jag ute och cyklar?

eriksson850 gillar detta.
  13. China

China Guest

Tack för svaret!:)

Bra att det verkar fungera smärtfritt, jag reagerade väl mest på att man inte uppger att Acticap AB driver verksamheten. Lite synd att man inte kör med öppna kort på sidan, då anonymitet i det här fallet kan tolkas som ett mindre seriöst företag.

Wollen gillar detta.
  14. urinvånaren

urinvånaren Guest

Helt riktigt! svårt att få, och lätt att bli av med, många parametrar som ska stämma in när kreditvärderingsinstituten ringer och vill "gratta" och sälja på en, en skitbok som ingen har nytta av och så ett diplom att hänga på väggen:)

Har själv erfarenheten av att driva ett företag med trippel A i 12 år nu (så fick jag det sagt:))

Arsius11, andheg, Jacob och 5 andra gillar detta.
  15. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Fint, min bil har brakat ihop, kan jag ringa dig ;)

16. urinvånaren

urinvånaren Guest

Kan vi inte träffas över ett flak fulöl först och se om tycke uppstår?

MariaE, Guskleto och leben gillar detta.
  17. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Hehe, försökte nog vara lite rolig och syftade på detta.
    Men kanske bara är min humor :)
    Dom snackar alltid om det i serien och filmer när kärran brakat ihop.

http://www.aaa.com/scripts/WebObjects.dll/ZipCode.woa/wa/route

urinvånaren gillar detta.
  18. Kson

Kson Friends of KS

Har köpt en Omega Po av urverket och det gick mycket bra! Fixade ett köp efter det ringde säljaren upp för jag hade lite frågor. Kan köpa från denna sida igen!

urinvånaren gillar detta.
  19. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Svartlistad i min bok. Kommit i kontakt med två ur från herrn och båda var fulmeckade med amatörmässigt utförd taveltvätt med tillhörande repor och verk som var felihopsatta. Tillfällighet och otur? Han nekar och detta har redan varit uppe för diskussion men ville nämna det igen.

20. Kson

Kson Friends of KS

Det va tråkigt! Men om det va otur eller något annat kan man ju bara gissa sig till. Som jag skrev innan så har jag bara köpt en klocka och det gick bra och va helt okej.

21. urinvånaren

urinvånaren Guest

Tråkigt, kom ni fram till någon lösning? har själv en helt annan bild av honom.

22. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Bumpar denna tråd för att höra om det finns andra som har erfarenhet av att göra affär med dem??

23. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Jag har sålt en klocka till dem utan problem. Deras klock verksamhet är en hobby och inte deras primära verksamhet. Dessutom trevliga och gav mig ett proffsigt intryck.

24. Urverket Förmedling

Urverket Förmedling Torpare

Från:
    Malmö
    Vi har nyligen uppdaterat hemsidan med efterfrågade uppgifter. Ni når oss på telefon eller via e-post och vi står gärna till tjänst om du vill köpa eller sälja en klocka.

Hos oss gör ni enkelt er beställning direkt i webbutiken. Men det går lika bra att beställa per telefon eller e-post. Självklart kan vi även boka ett möte där vi visar klockan och kan göra upp affären.

Vi erbjuder våra kunder en Trygghetsgaranti!
    Det är av högsta prioritet att du som kund alltid känner dig 100% trygg när du gör affär med oss. Vår trygghetsgaranti innebär att du alltid kan göra en säker affär oavsett om du köper på distans eller genom ett personligt möte med oss.
    Vi har säkra rutiner för betalning. Våra transporter är försäkrade och spårbara. Vi ger dig 14 dagars returrätt och 30 dagars garanti. Och självklart garanterar vi på Urverket Förmedling att varan är äkta!

Varmt välkommen!

Paul60 och Arsius11 gillar detta.
  25. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    30 dagars garanti?.. säljer ni tubsockor eller?

yonsson, Zed, ZQT och 5 andra gillar detta.
  26. TiE

TiE Friends of KS

Tänkte säga att de förmedlar begagnade produkter tills jag upptäckte att de har flera nyuttagna klockor. Hur resonerar de då???

27. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Precis, här en ny Planet Ocean med ett 8500 verk! 30 dagarnas garanti.

What? Då köper jag den heller på stranden i Phuket, känns liksom ärligare.

Micce gillar detta.
  28. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Ang garantin. Är klockan "ny" så borde väl den vanliga worldwide garantin gälla. Har för mig att det var uppe i en annan tråd. Där det fastställdes att garantin följer produkten, och inte är personlig och knuten till första ägaren..

Arsius11 gillar detta.
  29. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Det kanske är en 30 dagars nöjd-kund-garanti :D

30. konkas

konkas Friends of KS

Är 30 dagar för lite för en begagnad klocka?

Mårtenssons ur Brookfield