• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urverket.nu dvs "Urverket Förmedling"

16610

Patek
2-Faktor
fin hat du har på bilden är den Omega eller Rolex ;)

Står Ola-Conny i min hat. Gjort den själv.

Men är det inte bra att du/vi (?) som konsumenter bli upplysta och får höra andras erfarenheter? Detta är ju ett forum för entusiaster. Man behöver tåla sanningen också.

Välkommen hit förresten! Du verkar vara en frisk fläkt
 

Patrike

Omega
Jag har sålt till urverket. Det gick utan problem. Skulle dock aldrig köpa vare sig från dem, Dr Watch, Hedens eller någon annan liknande.


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

F-L-P

Panerai
Känns osäkert. Jag har inte tillräckligt bra koll på hur urverket ska se ut för att kunna vara säker på att allt är i bra skick och original mm. Så jag köper hellre direkt från AD. Med de garantier mm det innebär.


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Fast det är ju en helt annan sak då de handlar med begagnade grejer.

Tror det kan vara lite sånt här som gormaren stör sig på. Att uttala sig om att man aldrig skulle handla av ditten eller datten utan förklaring, när det endast visar sig att du vill köpa nya saker från AD. inte riktigt samma sak...
 

momo_sweden

Breitling
Fick levererat den här skönheten i dag ifrån Urverket, mycket nöjd med kommunikationen, transaktionen och leveransen. Dessutom hanterade Christian Ståhle frågorna kring pris och handpenning på ett utmärkt sätt. Kan inte annat än att i skrivande stund rekommendera Urverket.
380e2d31fe79ecb978ce4fd22a52c391.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det är tyvärr inte så lite man reagerar när en helt nyregistrerad medlem i sitt första inlägg försvarar ett bolag som tidigare varit i blåsväder.

Har hänt förr i forumsammanhang om man säger så.
 

momo_sweden

Breitling
Det är tyvärr inte så lite man reagerar när en helt nyregistrerad medlem i sitt första inlägg försvarar ett bolag som tidigare varit i blåsväder.

Har hänt förr i forumsammanhang om man säger så.

Det har säkerligen hänt tidigare, men jag försvarar ingen här, har ingen vinning i det. Jag har sedan långt tillbaka varit en Panerai-fantast som länge haft siktet inställt på enbart en Rolex modell: Daytona. Sålt mina Två PAM:s och gjorde min efterforskning på Rolexforums. Efter att ha letat efter rätt objekt på Chrono24 fann jag denna som den enda 116520 med Svart urtavla på Svensk mark till försäljning just då. Kontaktade Christian och efter ett par telesamtal, mail och bilder gjorde vi upp en affär. Jag kunde lika gärna köpt en på Bergströms här i Gbg men såg mervärdet i att få en Daytona i nyskick till ett bättre pris och istället lägga de pengarna på den vita urtavlan också för omväxlingsskull.

Klocksnack har inte intresserat mig tidigare då likasinnade Panerai älskare inte återfinns här i lika stor utsträckning som på de internationella forumen.
 

par

Patek
2-Faktor
Det har säkerligen hänt tidigare, men jag försvarar ingen här, har ingen vinning i det. Jag har sedan långt tillbaka varit en Panerai-fantast som länge haft siktet inställt på enbart en Rolex modell: Daytona. Sålt mina Två PAM:s och gjorde min efterforskning på Rolexforums. Efter att ha letat efter rätt objekt på Chrono24 fann jag denna som den enda 116520 med Svart urtavla på Svensk mark till försäljning just då. Kontaktade Christian och efter ett par telesamtal, mail och bilder gjorde vi upp en affär. Jag kunde lika gärna köpt en på Bergströms här i Gbg men såg mervärdet i att få en Daytona i nyskick till ett bättre pris och istället lägga de pengarna på den vita urtavlan också för omväxlingsskull.

Klocksnack har inte intresserat mig tidigare då likasinnade Panerai älskare inte återfinns här i lika stor utsträckning som på de internationella forumen.
Tur du fick bättre tankar en Panerai och hittade en fantastisk Rolle, Two tick dial dessutom. Grattis o välkommen!
 

F-L-P

Panerai
Det är tyvärr inte så lite man reagerar när en helt nyregistrerad medlem i sitt första inlägg försvarar ett bolag som tidigare varit i blåsväder.

Har hänt förr i forumsammanhang om man säger så.


Kan ju vara så att att han googlade inför köp, hittade lite tveksamheter men körde ändå och blev nöjd, så därför vill säga sin mening om företaget.

Men jo, visst har vi sett det tidigare. Vi har också sett många bli beskyllda för saker i onödan tidigare..
 

Danial

Breitling
Jag har precis sålt klocka till Urverket och det gick hur smidigt som helst. Christian på urverket är en mycket trevlig kille och har bra koll. Fick ett mycket seriöst intryck. Kommer absolut göra fler klockaffärer vid tillfälle med dom.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har precis sålt klocka till Urverket och det gick hur smidigt som helst. Christian på urverket är en mycket trevlig kille och har bra koll. Fick ett mycket seriöst intryck. Kommer absolut göra fler klockaffärer vid tillfälle med dom.
Ditt första inlägg på KS blir att söka upp och hylla en säljare. Känns ju fullt normalt och inte alls konstigt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Verkligen! Samma med alla dessa förstagångspostare som väljer att lovorda en säljare/gråhandlare, med sitt första inlägg.

Inte fråga om tips, posta en skön bild, presentera sig..... Nääää jag väljer att hylla en säljare som knappt någon haft med att göra...

Att det ingen gamal räv som gjort dessa superba affärer är ju märkligt, bara nykläckta.
 

momo_sweden

Breitling
Verkligen! Samma med alla dessa förstagångspostare som väljer att lovorda en säljare/gråhandlare, med sitt första inlägg.

Inte fråga om tips, posta en skön bild, presentera sig..... Nääää jag väljer att hylla en säljare som knappt någon haft med att göra...

Att det ingen gamal räv som gjort dessa superba affärer är ju märkligt, bara nykläckta.

Hej med all hänsyn till er som varit medlemar länge, har tanken slagit er att där kan finnas Svenska klockfantaster som inte är så aktiva på forumet? Klockorna de flesta av oss bär och samlar på kräver i de flesta fall fokus på att dra in likvida medel för att finansiera intresset och då kan det vara svårt att ha tid till att hänga här hela dagarna. Jag har handlat av både Urverket och av Dr.watch, suverän service och inget att klaga på. Om någon av er har konkreta exempel på affärer som gått snett eller belägg bakom er skeptism så är jag den första som vill höra de. Alla vill vi undvika att bli blåsta.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej med all hänsyn till er som varit medlemar länge, har tanken slagit er att där kan finnas Svenska klockfantaster som inte är så aktiva på forumet? Klockorna de flesta av oss bär och samlar på kräver i de flesta fall fokus på att dra in likvida medel för att finansiera intresset och då kan det vara svårt att ha tid till att hänga här hela dagarna. Jag har handlat av både Urverket och av Dr.watch, suverän service och inget att klaga på. Om någon av er har konkreta exempel på affärer som gått snett eller belägg bakom er skeptism så är jag den första som vill höra de. Alla vill vi undvika att bli blåsta.
Självklart, men det märkliga är att då ni som inte är aktiva på forumen och alltid hänger här väljer att som FÖRSTA inlägg väljer att hylla en säljare....
Inte: shit va kul att jag som älskar klockor hittat detta übersköna forum, eller något liknande, nä, en gråhandlare/säljare lovordas. Ja du får ursäkta, men då är det i mina ögon något märkligt.

För övrigt:
Välkommen och hoppas att du kommer hänga kvar här. Det är rätt skönt och soft:)
 

momo_sweden

Breitling
Självklart, men det märkliga är att då ni som inte är aktiva på forumen och alltid hänger här väljer att som FÖRSTA inlägg väljer att hylla en säljare....
Inte: shit va kul att jag som älskar klockor hittat detta übersköna forum, eller något liknande, nä, en gråhandlare/säljare lovordas. Ja du får ursäkta, men då är det i mina ögon något märkligt.

För övrigt:
Välkommen och hoppas att du kommer hänga kvar här. Det är rätt skönt och soft:)

Underligare saker har hänt, men jag hör vad du säger[emoji4] Jag är inne ibland för att kolla om där ligger något intressant objekt ute till försäljning eller om det skrivit något positivt/negativt om någon klocka jag är intresserad av, just nu är jag duktigt sugen på en Tag Heuer Monaco, den klassiska med marinblå Urtavla. Har du någon erfarenhet av den modellen? [emoji4]
 
Topp