• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utöka samlingen med en klassisk dykare?

Picke79

Cartier
2-Faktor
Här på KS har "alla" en klassisk dykare, och alla bilder har gjort mig sugen på en egen. Vill ha en klassisk dyk modell. Automatisk, inte rolex (det räcker med tv). Samlingen idag ser ut så här:
ute4e5eg.jpg
ebemybud.jpg
je5uhy9u.jpg
7ege5aja.jpg

Ordnade efter handleds tid.
Är lite sugen på någon av dessa två.
3esemusa.jpg
aquvaged.jpg

(alla bilder är stulna från internet)
Har ni några andra idéer vad gäller dykare. (snälla tipsa inte om sub. Gillar den men inga fler rolex just nu)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Vintage: Blancpain FF
Udda dykare som är grymt snygg plus så kommer du inte träffa så många som har samma klocka som dig.

Modern: AP ROO Diver alt. Omega Proplof.
Snygga dykarur som sticker ut :)
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
+1
Glömde av den klockan i mitt förra inlägg.
Klämt på U1 ett par gånger. Gillar den :)
Tung och stabil konstruktion.
Jag håller med den känns riktigt stabil.
Sen har den behaglig prisbild, Erikssons ur i Sundbyberg tar ca 15k för den.
Dom har dessutom riktigt bra service, trevliga killar i butiken och det är värt en del.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Ap roo och proplof har jag testat. Roo är för stor eller fel passform, omega bara fel. Sinn har jag bara sett på bild, men nått i designen känns fel. Nästa Omega förslag känns som nått som måste testas 300 master co-axial. Samma med BP FF. Både som ny, och som vintage. Var kan man klämma på en BP i Sverige?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
vintage Blancpain FF och omega Seamaster 300 är två riktigt snygga pjäser. Även omegas nya variant.
Jag gillar aquatimern och särskilt den nya serien med darwin. Men även aquatimern alá Jaques Coustoue är riktigt fin.
Någon gång ska man ha en på ett riktigt salt gummi. :D

Annars är Citizen Aqualand en fet klocka för priset. ;)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Ap roo och proplof har jag testat. Roo är för stor eller fel passform, omega bara fel. Sinn har jag bara sett på bild, men nått i designen känns fel. Nästa Omega förslag känns som nått som måste testas 300 master co-axial. Samma med BP FF. Både som ny, och som vintage. Var kan man klämma på en BP i Sverige?
Enligt Blancpain.com ska Nymans ha märket.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
franks på Drottninggatan ska ha bp om jag minns rätt. En ny fifty fathoms hade suttit fint i din samling.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
franks på Drottninggatan ska ha bp om jag minns rätt. En ny fifty fathoms hade suttit fint i din samling. Inte bathyscape
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
franks på Drottninggatan ska ha bp om jag minns rätt. En ny fifty fathoms hade suttit fint i din samling. Inte bathyscape
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska du ha BP, så ska du såklart ha en FF. - En design som har hållit i mååånga år, inte Bathyscapen som kommer glömmas bort om några år.
 
  • Like
Reactions: par

Picke79

Cartier
2-Faktor
Såg den öppningen. Verkligen snygg. Men brons känns inte självklart.. Inte heller 7månaders väntan känns rätt, det känns som att jag har väntat länge nog på klockor och tillbehör. Först 4 månader på min daytona sen ytterligare 4 för ett kortare kroko band. Vill köpa nått från hyllan eller åtminstone nått från en hylla på nått lager..
 
Topp