• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ut med företagen från köp och sälj!

Allinger

Breitling
Hallå alla KSare, är det bara jag som är så jävla trött på alla företag i Handla trådarna på forumet? För tillfället när jag skriver det här så är det nästan 40% av trådarna på första sidan (admin inlägg borträknat) som är företags annonser. Skulle man inte kunna skapa en egen tråd för företags annonser om man inte vill slänga ut dem helt?
Jag röstar på det sistnämnda!
 

ozzyozzy

Cartier
Hallå alla KSare, är det bara jag som är så jävla trött på alla företag i Handla trådarna på forumet? För tillfället när jag skriver det här så är det nästan 40% av trådarna på första sidan (admin inlägg borträknat) som är företags annonser. Skulle man inte kunna skapa en egen tråd för företags annonser om man inte vill slänga ut dem helt?
Jag röstar på det sistnämnda!

Hej Allinger! Gör som jag och lägg till dem på din ignore-lista. Problem solved. Trevlig helg!
 

SSL

Audemars
Som ozzy, lägg på ignorelistan. Så försvinner dom. Dom skriver ändå ytterst sällan i övriga forumet.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Klockor som klockor oavsett företag eller privat! Ser gärna mer handlare, bra med konkurrens! Då blir priserna bättre
Trevlig Valborg :)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Förstår mig inte på alla klagomajor på forum. Precis som du har rätt att vädra din åsikt just nu så har de rätt att annonsera på K&S. Gillar du inte det så är det ju inte värre än att lägga till de på din ignorelista...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag säger så här:
Företag ska ge 5% till BCF av annonssumman på alla sålda klockor. Säljer du mer än 4 klocka i månaden så klassas du ovillkorligen som företagssäljare.
 

VCalmen

Cartier
Jag gillar det. Bra företag och bra produkter. Har själv köpt flertalet produkter av företag tack vare K&S. Mitt favoritforum får en slant till underhåll och jag får köpa bra produkter till ett bra pris.

Det rimmar helt i min bok.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Bryr mig väl inte så mycket över företagsannonser, är väl bara att ignorera eller skita i att klicka på dom
Men en annonseringsavgift till driften av KS eller annat relaterat till KS (event eller vad som) känns ju inte helt orimligt
Sen är det såklart en administration kring det med...
 

john b

Rolex
Jag skulle som annonsör (om jag nu vore en sådan) betala rätt lite om jag visste att medlemmar kunde sätta mig på ignore.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle som annonsör (om jag nu vore en sådan) betala rätt lite om jag visste att medlemmar kunde sätta mig på ignore.
Se det som ett incitament till att ge fan i att bumpa tre annonser en gång/dygn och motivation till att ha rimlig prissättning. :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
En fråga till forumpatronerna: Hur mycket kostar det i reda slantar att hålla igång KS ett år? Cirkus
hur många timmar på en vecka jobbar ni i gruvan för KS?



Faen det blev ju två frågor.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag tycker det vore mycket enklare och snyggare om företagsannonserna hade en egen plats.
Jag slipper lägga folk på listor och krångla och jag kan välja att läsa annonser från företag om jag vill.
 
Topp