Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Utan era klockor.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bexa, 15 mars 2014.

1. Bexa
    Trådstartare

Bexa Bonde

Från:
    stockholm
    Har funderat lite på hur andra gör med sina klockar när de kommer hem/ är lediga och bara är hemma.
    Själv varierar det. ibland är den på i flera dagar, ibland tar jag av den då jag kommer hem eller ska sova.

När tar ni av er era klockor? Vissa kanske har klockan på hela tiden oavsett om ni sover eller dushar/badar.

2. Anfield

Anfield Borgare

Jag har en Rolex på armen 24 7 365

Affe gillar detta.
  3. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Beror helt på vilken klocka man haft på dagen. Jag har oftast PO, Speedy eller DJ på vardagar, och byter till t ex en ryss eller Seiko beater till kvällen. Sover med nästa dags goding på nattduksbordet. Duschar inte med någon, för mkt kalk i vattnet.

4. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag tar alltid av klockan när jag går och lägger mig. Annars blir jag av med glädjen av att sätta på mig klockan på morgonen.

Rivalen, mega, Norrland74 och 6 andra gillar detta.
  5. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Nu blev det fel va?

6. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    så fort jag kommer hem åker den av.

Spencer gillar detta.
  7. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har alltid tagit av mig klockan på kvällen, och tagit på den på morgonen. Tidigare kunde det variera om jag tog av den direkt när jag kom hem eller om den var på under kvällen. Numera - med barn med i bilden - tar jag av mig klockan direkt när jag kliver innanför dörren.

8. JayJay

JayJay Biskop

Jag tar av klockan vid byte till annan och vid dusch. Om jag råkar ha en icke vattentät klocka på armen när jag är i simhallen så är jag naturligtvis utan under den lilla stunden. Det sammanfattar väl alla tillfällen jag är utan.

9. JayJay

JayJay Biskop

På vilket sätt påverkar barnen ditt bärande av klocka?

10. Uffe

Uffe Biskop

Någon klocka är alltid på.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

11. Sundström

Sundström Friends of KS

Klockan stannar på.

Kanske ska börja med att ta på sig klockan innan man tar av den andra bara för att garantera att man aldrig är utan! :p

Icaras, Johan M, Bexa och 1 annan gillar detta.
  12. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Är nog inne på samma spår som Anfield, jag har på mig klockan 23:59:02 / 7 / 365, tar väl ca: en minut varje gånga man byter och väljer ny klocka. Annars hänger den med in i duschen, när jag sover, bastar, motionerar m.m.

Denke och Uffe gillar detta.
  13. Taxman

Taxman Friends of KS

Brukar köra klocklöst i duschen och när jag sover. I övrigt bär jag klocka hela tiden. Känns ju jättemärkligt att vara utan!

Ninen79, yonsson och Bingoraalf gillar detta.
  14. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tror inte det. Knepiga syftningar men det verkar stämma. o_O

Icaras, Tobbe-i-Etuna, Maro och 3 andra gillar detta.
  15. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Lek och stök som väsentligt ökar risken för dings. Dessutom (främst när barnen var mindre) så hände det ibland att jag rev dem med klockan. Det var inte alltid uppskattat... Varken av fru eller barn... ;)

16. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Åker av vid sov, dusch, diskning och träning :) mao vid alla tillfällen den blir obekväm

17. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Endast vid sänggående hemma trillar den av armen. Reser mycket i jobb och har den alltid på i sängen på hotell.

18. leben

leben El Patrón

Jag har ofta en 16613 på armen jag köpt av MKRGG

Sen när jag går och lägger mig har jag en Suunto jag köpt av MKRGG

19. JayJay

JayJay Biskop

Där ser man. Undrade då jag själv aldrig funderat över saken. Har ändå tre barn själv så jag blev nyfiken.

20. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    leben får ofta mina avlagda leksaker, det som man i andra sammanhang kallar för att vispa grädde

Icaras, Isodor, k0ltrasten och 2 andra gillar detta.
  21. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Har aldrig klocka på mig, tiden visar ju mobilen...;)

RobertD gillar detta.
  22. Chuck_vezlo

Chuck_vezlo Bonde

Utan i duschen. Händer att den åker ner i fickan vid temporärt grovgöra.
    Sover nästan alltid med. Då med kraftigt lume. Just nu vid sänggång blev det fel o_O , glömde hänga av min PreciDrive så den får sova på vänstern och har just hängt skx007 på högern :)

23. Jga

Jga Torpare

Klockan åker av när jag kommer hem och läggs på sin lilla sammetskudde i klocklådan, åker på så fort jag går utan för dörren igen. Då jag har en liten tjej hemma (5 veckor) så uppskattar hon inte att ligga på armbandet så det kanske är en anledning att klockan åker av... Duscha och träna har jag alltid gjort klocklös (bortser från pulsklocka)

24. Andy7750

Andy7750 Präst

Från:
    Kungälv
    När jag är hemma åker klocka och ring av, är jag ledig beror det lite på humör om klockan är på eller inte.

/Andy7750

25. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Den ryker av så fort jag kommer innanför dörren. Kan hända att det känns tomt på armen och då åker den på igen.

Mvh

26. KalleKnuda

KalleKnuda Stadsbo

Från:
    Guldkusten
    Klockan åker ofta av när jag är på semester och vill glömma allt som har med tidspassning att göra

27. Joergen

Joergen Bonde

Från:
    Norrköping
    "Klockan" ersätts av en ren tidhållare ,när det ska dras ris i trädgården, från Citzen. Även om den är repfri osv. #nojig

28. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Klockan åker alltid av innan läggdags, beroende på min frus humör åker även kalsongerna av ibland... Förutom det så vilar klockan endast på gymmet (handlederna sväller för mycket) samt på golfbanan (gillar inte känslan av klocka på armen när jag svingar). I övrigt bär jag klocka in nästan alla sammanhang!

Bexa gillar detta.
  29. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det låter ju väldigt konstigt att så många tar av sig klockan när de kommer hem.
    Enda skillnaden på hemma och ute vad avser bärandet är att jag ofta byter klocka när jag är hemma för att få lite variation.

Enda gångerna klockan åker av är vid sömn (eftersom sängstommen är i metall) och vid dusch eftersom jag inte alltid har länk på klockan, samt vid träning eftersom handskarna omöjliggör klocka. Gymmar jag så har jag alltid klocka på.

nifag och ErikGBG gillar detta.
  30. Norrland74

Norrland74 Bonde

Från:
    Stockholm
    Samma här. Överlevnadsteori.

Mårtenssons ur Brookfield