• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utan era klockor.

Bexa

Omega
Har funderat lite på hur andra gör med sina klockar när de kommer hem/ är lediga och bara är hemma.
Själv varierar det. ibland är den på i flera dagar, ibland tar jag av den då jag kommer hem eller ska sova.

När tar ni av er era klockor? Vissa kanske har klockan på hela tiden oavsett om ni sover eller dushar/badar.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Beror helt på vilken klocka man haft på dagen. Jag har oftast PO, Speedy eller DJ på vardagar, och byter till t ex en ryss eller Seiko beater till kvällen. Sover med nästa dags goding på nattduksbordet. Duschar inte med någon, för mkt kalk i vattnet.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag har alltid tagit av mig klockan på kvällen, och tagit på den på morgonen. Tidigare kunde det variera om jag tog av den direkt när jag kom hem eller om den var på under kvällen. Numera - med barn med i bilden - tar jag av mig klockan direkt när jag kliver innanför dörren.
 

JayJay

Rolex
Jag tar av klockan vid byte till annan och vid dusch. Om jag råkar ha en icke vattentät klocka på armen när jag är i simhallen så är jag naturligtvis utan under den lilla stunden. Det sammanfattar väl alla tillfällen jag är utan.
 

JayJay

Rolex
Jag har alltid tagit av mig klockan på kvällen, och tagit på den på morgonen. Tidigare kunde det variera om jag tog av den direkt när jag kom hem eller om den var på under kvällen. Numera - med barn med i bilden - tar jag av mig klockan direkt när jag kliver innanför dörren.
På vilket sätt påverkar barnen ditt bärande av klocka?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är nog inne på samma spår som Anfield, jag har på mig klockan 23:59:02 / 7 / 365, tar väl ca: en minut varje gånga man byter och väljer ny klocka. Annars hänger den med in i duschen, när jag sover, bastar, motionerar m.m.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Endast vid sänggående hemma trillar den av armen. Reser mycket i jobb och har den alltid på i sängen på hotell.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ofta en 16613 på armen jag köpt av MKRGG

Sen när jag går och lägger mig har jag en Suunto jag köpt av MKRGG
 

JayJay

Rolex
Lek och stök som väsentligt ökar risken för dings. Dessutom (främst när barnen var mindre) så hände det ibland att jag rev dem med klockan. Det var inte alltid uppskattat... Varken av fru eller barn... ;)
Där ser man. Undrade då jag själv aldrig funderat över saken. Har ändå tre barn själv så jag blev nyfiken.
 
Utan i duschen. Händer att den åker ner i fickan vid temporärt grovgöra.
Sover nästan alltid med. Då med kraftigt lume. Just nu vid sänggång blev det fel o_O , glömde hänga av min PreciDrive så den får sova på vänstern och har just hängt skx007 på högern :)
 

Jga

Breitling
Klockan åker av när jag kommer hem och läggs på sin lilla sammetskudde i klocklådan, åker på så fort jag går utan för dörren igen. Då jag har en liten tjej hemma (5 veckor) så uppskattar hon inte att ligga på armbandet så det kanske är en anledning att klockan åker av... Duscha och träna har jag alltid gjort klocklös (bortser från pulsklocka)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
När jag är hemma åker klocka och ring av, är jag ledig beror det lite på humör om klockan är på eller inte.

/Andy7750
 

Obeedoobe

Friends of KS
Den ryker av så fort jag kommer innanför dörren. Kan hända att det känns tomt på armen och då åker den på igen.

Mvh
 

Joergen

Omega
"Klockan" ersätts av en ren tidhållare ,när det ska dras ris i trädgården, från Citzen. Även om den är repfri osv. #nojig
 

fredtiger

Cartier
Klockan åker alltid av innan läggdags, beroende på min frus humör åker även kalsongerna av ibland... Förutom det så vilar klockan endast på gymmet (handlederna sväller för mycket) samt på golfbanan (gillar inte känslan av klocka på armen när jag svingar). I övrigt bär jag klocka in nästan alla sammanhang!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det låter ju väldigt konstigt att så många tar av sig klockan när de kommer hem.
Enda skillnaden på hemma och ute vad avser bärandet är att jag ofta byter klocka när jag är hemma för att få lite variation.

Enda gångerna klockan åker av är vid sömn (eftersom sängstommen är i metall) och vid dusch eftersom jag inte alltid har länk på klockan, samt vid träning eftersom handskarna omöjliggör klocka. Gymmar jag så har jag alltid klocka på.
 
Jag har alltid tagit av mig klockan på kvällen, och tagit på den på morgonen. Tidigare kunde det variera om jag tog av den direkt när jag kom hem eller om den var på under kvällen. Numera - med barn med i bilden - tar jag av mig klockan direkt när jag kliver innanför dörren.

Samma här. Överlevnadsteori.
 
Topp