• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utbildningar som leder till bra jobb

har inte tidigare läst just programmering, men börjar läsa grundkursen nu 6juni på distans. har ett allmänt intresse för IT så, ja det skulle nog falla mig i smaken.. frågan är ju då om det är bättre att försöka komma in på tekniskt basår för att sedan gå en riktigt universitetsutbildning även om det skulle ta dubbelt så lång tid (4år)


Annars kan du ju alltid läsa projektledning :) Kräver inte lika mycket erfarenhet om själva programmeringsbiten.
 
leder till jobb?:) projektledning känns så flummigt. haha går inte riktigt att ta på. förstår du hur jag menar? eller är jag ute och cyklar

Kanske, kanske inte.. Jag känner inte till det allt för väl.
En kille jag brukar tjöta med när jag lirar Poker på CC jobbar som projektledare för en IT-firma som skapar säkerhetscertifikat för hemsidor.
Han kan inte ett skvatt om programmering, men han är en grym teamleader.. Jag vet att han bara gått gymnasiet och en efterutbildning som projektledare....
Men det är nog viktigt att man är rätt person för jobbet... En person som kan inspirera, pusha och driva sina medarbetare. Och samtidigt vara omtyckt (Alltså inte vara för bossig)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Kul att du funnit det du vill läsa. Underskatta inte tiden du kommer behöva plugga även om det är på distans, lätt att göra så. Tror att det generellt är lättare att klara det om man i vart fall har har nån kurs i sal då det underlättar om man är slirig på plugg diseplinen.


Jo absolut :) så upplever jag det också.

Sen ska man ju komma in på det man vill plugga också.. :D är bara 35 platser så. Ja vi får se
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Lycka till med utbildningen @yepsson.

En parentes. brukar få höra att man ska byta jobb var 5:e år eller åtm byta roll inom företaget, någon som har "längre" erfarenhet av detta?
 
D

Deleted member 5780

Guest
Lycka till med utbildningen @yepsson.

En parentes. brukar få höra att man ska byta jobb var 5:e år eller åtm byta roll inom företaget, någon som har "längre" erfarenhet av detta?
Det är väl självklart att ett visst mått av utveckling är positivt. Om du har vad som krävs och befinner dig på rätt ställe kommer detta ske automatiskt genom befordran. Om inte är det dags att se sig om efter nya utmaningar.
 
Topp