• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ute efter ny klocka, max 15k

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Vill man ha något som inte alla andra har i den prisklassen skulle jag nog gå på en glycine airman, eller en sinn. Sinn 856 S kostar €1700 med pvd-länk. Den tror jag är schysst.

Men en omega SMP är (nästan) aldrig fel.
Kanske en vintage DJ, om du börjar dyka vill du säkert ha en dykarklocka tror jag.

Viktigast är givetvis att du köper något du vill ha!
 

Fjmo

Omega
Vill man ha något som inte alla andra har i den prisklassen skulle jag nog gå på en glycine airman, eller en sinn. Sinn 856 S kostar €1700 med pvd-länk. Den tror jag är schysst.

Men en omega SMP är (nästan) aldrig fel.
Kanske en vintage DJ, om du börjar dyka vill du säkert ha en dykarklocka tror jag.

Viktigast är givetvis att du köper något du vill ha!

DJ är riktigt fin och absolut en klocka jag kan tänka mig i framtiden. Jag är mer och mer inne på att köpa en beggad Seamaster dock trots många andra goda råd i den här tråden. Det känns ganska tryggt köpa begagnat så att man förhoppningsvis kan sälja vidare utan att göra någon förlust om det inte skulle kännas rätt.

Just nu känns det som att det står mellan ref. 2255.80 och 2234.50, velar fram och tillbaka mellan dessa två. :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tudor hydronaut 89190. Diggar den som f*n. Gjorde mig precis av med en sådan fast med svart urtavla. Cool klocka för rätt OK peng.

2775547e_xxl.jpg

2775547_xxl.jpg
 

OBRKV

Cartier
Den blåa Black Bay är najsare än röda tycker jag, men går nog inte att få för 15. Men hej, röda är också riktigt najs! Har annars en polare som har en Tag Heuer Aquaracer som jag lånat kort en gång och måste medge att det faktiskt är en bra pjäs för dom pengarna!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
För att avvika lite säger jag - kör på en Bratte!

En begagnad Steelfish kan du få inom budget. Många gånger roligare än en trist SMP.
 

KMS

Rolex
Av dom hade jag valt 2234.50, är väldigt förtjust i GMT klockor även om man inte behöver funktionen så föredrar jag utseendet på vridringen.:)
Tycker inte Seamastern är tråkig för den pengen. Den är väl lite mer vanlig, men överlag hur många ser man varje dag...:)
Har för mig 2 stycken gick på KS för runt 11K rätt så nyss.
 

svesam

Rolex
Hej!

Efter att ha lurkat och suktat ett tag på det här forumet är det dags att faktiskt skriva lite också. Jag är ute efter att köpa en ny klocka, maxtaket som jag satt för mig själv är 15k men den får gärna vara billigare än så.

Halloj och välkommen hit.

I den prisklassen finns massor med beggat godis.
Tror du ska gå för just beggat för sannolikt kommer du rätt snart att
vilja sälja och prova annat, bara en känsla.. ;)

Mina tips:
- Breitling
SuperOcean (A17345 eller 17360) eller om du har lite tålamod kan du
till och med hitta en SuperOcean II (A17364)
-Oris Aquis
-Glycine Combat Sub
-Longines Legend Diver
-Tudor Hydronaut

Lycka till och njut av resan mot första uret för efter det spårar det ur :p
 
Topp