• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utlyser en liten tävling - i potten en Sub GMT i plast.

Chrisse

Patek
2-Faktor
Vad kan dras för paralleller mellan klockan på bilden och det som ligger på fatet?

null_zpsa1ef0f31.jpg


Skulle kunna finnas flera svar, men har ett jag söker.

Priset kommer gå till den som först svarar rätt. Priset en fullt fungerande Sub GMT, kommer skickas fraktfritt till vinnaren.

OT: lunchen som skådas kostar mer än prisklockan :)

Lycka till!!!
 

Dawsss

Omega
Leif Mannerström. För visst är det en Corum du har? Du sitter på hans gamla hak, Sjömagasinet . Som numera ägs av Wagner :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Verkar vara en budget Oyster = Musslor. Bör läggas under jord = potatis. Den dåliga legeringen i boettlocket orsakar cancer =(havs)kräftor. Värde i klockan 10% av en lax= 100 spänn. Risig som fan = risotto.

Bra och logisk koppling, dock inte det jag tänkt mig. Och det var vinnarklockan som är lite budget, klockan på bilden har ett minst sagt mindre budgetvänligt listpris.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Vi chansar på att havstallriken heter concord någonting. Det betyder väl harmoni, så havets harmoni i så fall. :)
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Verkar vara en budget Oyster = Musslor. Bör läggas under jord = potatis. Den dåliga legeringen i boettlocket orsakar cancer =(havs)kräftor. Värde i klockan 10% av en lax= 100 spänn. Risig som fan = risotto.

Stäng tråden, Rossi vann solklart oavsett vad du tänkt dig för svar :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Lite besviken inte någon satt denna solklara koppling.

Ger det till 21:00 CET innan jag avslöjar kopplingen

Om ingen klarar det till dess kommer Rossi med sin logiska förklaring ta hem plastklockan :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Concord är en udda fisk, det händer mkt på tavlan, men precis som med maten är det fint med lite variation. Vore inte kul bara stoppa i sig potäter.

Precis som med maten är klockan häftigt prissatt, men för mig värt det. Klockan bär fett och ger mig en oerhörd tillfredsställelse, precis som efter lunchen kände jag mig fet med mådde ändå bra.

Några bilder på Concorden och vinnarklockan.
null_zps1bf68947.jpg

null_zps6584a03a.jpg



30 minuter kvar till tävlingen avblåses.
 
Vad kan dras för paralleller mellan klockan på bilden och det som ligger på fatet?

null_zpsa1ef0f31.jpg


Skulle kunna finnas flera svar, men har ett jag söker.

Priset kommer gå till den som först svarar rätt. Priset en fullt fungerande Sub GMT, kommer skickas fraktfritt till vinnaren.

OT: lunchen som skådas kostar mer än prisklockan :)

Lycka till!!!

En djävla soppa!
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Concord är en udda fisk, det händer mkt på tavlan, men precis som med maten är det fint med lite variation. Vore inte kul bara stoppa i sig potäter.

Precis som med maten är klockan häftigt prissatt, men för mig värt det. Klockan bär fett och ger mig en oerhörd tillfredsställelse, precis som efter lunchen kände jag mig fet med mådde ändå bra.

Några bilder på Concorden och vinnarklockan.
null_zps1bf68947.jpg

null_zps6584a03a.jpg



30 minuter kvar till tävlingen avblåses.
Hur cool som helst!
 
Topp