• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väckarklocka köptips?

NDJD

Cartier
2-Faktor
Jag saknar det goda 80-talet och "klockradion" som stod på något snyggt brunt nattduksbord bredvid sängen.
Ofta gick Karlavagnen på radion när man försökte sova, men frågan är om inte alla lirare som ringde in snarare fick en att hålla sig vaken längre än nödvändigt.

Typ sån här: ( Stulen från nätet)
s-l300.jpg


Det är inte svar på din fråga TS, men jag blev så jäkla nostalgisk så jag blev tvungen att lägga mig i med lite OT. Sorry för det.

I övrigt så håller jag med dig om att det vore väldigt skönt att slippa vara så beroende av mobilen hela tiden , och jag tycker den du postade i första inlägget var riktigt snygg. Ingen erfarenhet av funktionen dock tyvärr, men kommer följa tråden på nära håll
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Jag saknar det goda 80-talet och "klockradion" som stod på något snyggt brunt nattduksbord bredvid sängen.
Ofta gick Karlavagnen på radion när man försökte sova, men frågan är om inte alla lirare som ringde in snarare fick en att hålla sig vaken längre än nödvändigt.

Typ sån här: ( Stulen från nätet)
s-l300.jpg


Det är inte svar på din fråga TS, men jag blev så jäkla nostalgisk så jag blev tvungen att lägga mig i med lite OT. Sorry för det.

I övrigt så håller jag med dig om att det vore väldigt skönt att slippa vara så beroende av mobilen hela tiden , och jag tycker den du postade i första inlägget var riktigt snygg. Ingen erfarenhet av funktionen dock tyvärr, men kommer följa tråden på nära håll

+ för klockradio!

Jag har faktiskt funderat på det!
 

Fredig

Cartier
Jag har väldigt svårt att komma upp på morgonen då jag sover så extremt djupt. Köpte en gammal hederlig väckarklocka och har den på andra sidan rummet varje morgon. :)

vintage-iron-alarm-clock.jpg
EDIT: Bild stulen via Google
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Jag har väldigt svårt att komma upp på morgonen då jag sover så extremt djupt. Köpte en gammal hederlig väckarklocka och har den på andra sidan rummet varje morgon. :)

vintage-iron-alarm-clock.jpg

Oj en pansarkryssare! Stiligt! Tror inte resten av familjen skulle uppskatta en sådan tyvärr...
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Jag har väldigt svårt att komma upp på morgonen då jag sover så extremt djupt. Köpte en gammal hederlig väckarklocka och har den på andra sidan rummet varje morgon. :)

vintage-iron-alarm-clock.jpg
EDIT: Bild stulen via Google

Köpte en liknande för ett tag sedan, men det var ett jäkla "tick tack tick tack" så jag slängde bort den. Har du något ljudfritt alternativ?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag saknar det goda 80-talet och "klockradion" som stod på något snyggt brunt nattduksbord bredvid sängen.
Ofta gick Karlavagnen på radion när man försökte sova, men frågan är om inte alla lirare som ringde in snarare fick en att hålla sig vaken längre än nödvändigt.

Typ sån här: ( Stulen från nätet)
s-l300.jpg


Det är inte svar på din fråga TS, men jag blev så jäkla nostalgisk så jag blev tvungen att lägga mig i med lite OT. Sorry för det.

I övrigt så håller jag med dig om att det vore väldigt skönt att slippa vara så beroende av mobilen hela tiden , och jag tycker den du postade i första inlägget var riktigt snygg. Ingen erfarenhet av funktionen dock tyvärr, men kommer följa tråden på nära håll
Finns gott om moderna varianter på klockradion! :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag skulle vilja ha en Heuer väckarklocka eller en sån som finns med i "måndag hela veckan" filmen
 

MariaE

Panerai
Philips wake-up light är bland det bästa. Skönt nu på vintern när mörkret tar över. Fast jag är morgonmänniska så gillar jag att slippa stappla upp i mörkret och istället mötas av ett dovt sken.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Ja, jag hade en av Brauns föregångare till denna modell. Den slets ut, men det var nog inte klockans eget fel. Funderade häromveckan på att köpa en ny, så tack för input!
Rekommenderas!
Hur var den i mörker? Har den belysning eller självlysande visare? Kommer du ihåg?
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Philips wake-up light är bland det bästa. Skönt nu på vintern när mörkret tar över. Fast jag är morgonmänniska så gillar jag att slippa stappla upp i mörkret och istället mötas av ett dovt sken.

Jag förstår, själv har jag soluppgång rakt in i sovrummet. Funkar iof sådär under denna årstid...
 

Poppe

Cartier
Eftersom jag är 65 år i sinnet så slår jag ett slag för klockradio, har en själv. Hade en som jg slet ut så nu köpte jg en ny. Funkar kanonbra.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Som någon skrev, så går funktion före form/design, det ska vara lätt och se vad klockan är då man vaknar till helt enkelt! Tycker jag inte man gör med dom som kommit upp i tråden, hittade dock dessa på classe, påminner om BRAUN klockorna.

8872052621342.jpg
8872052424734.jpg

http://www.clasohlson.com/se/Väckarklocka/Pr364684000

Personligen gillar jag dessa varianter, behagliga att se på när man vaknar mitt i natten! Och helst ska den ha röda siffror...

orsjts1357784651657.jpg
WoodenWoodDigitalLEDAlarmClockVoiceControlCalendarTemperature-SKU079636-753-800x800.jpg

1
 
Topp