• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väckarklocka köptips?

viwe

Panerai
2-Faktor
INGET slår en vintage Junghans!! Tysk kvalitet rakt igenom, mysigt tickande, radioaktiva visare och Helvetets oväsen ungefär när det är dags att gå upp!!
Jag kör dubbelpipigt, för att jag slarvar med serviceintervallen. Den ena är köpt av Christie's på auktion och den andra av @Bojke.
20130828_202554_zps207b0c84.jpg

20131002_194948_zps1c73375a_edit_1429003616319_zps3qgpmjun.jpg

_MG_3670_zps00e09231.jpg

Respekt!
 

Lindeberg

Omega
92 mm i diameter enligt skjutmåttet.

Får jag besvära om djupet också? Funderar på att sätta den i badrummet (nej, behöver ingen väckning där, men det är praktiskt med en klocka). Har idag en digital klocka som följde med eltandborsten, vill gärna bli av med den och ersätta med något snyggare, gärna analogt och med snygg svepande sekundvisare. Behöver stå på en utstickande kontakt, därav så intressant med måtten :D
 

aadde81

Cartier
Får jag besvära om djupet också? Funderar på att sätta den i badrummet (nej, behöver ingen väckning där, men det är praktiskt med en klocka).
Har idag en digital klocka som följde med eltandborsten, vill gärna bli av med den och ersätta med något snyggare, gärna analogt och med snygg svepande sekundvisare. Behöver stå på en utstickande kontakt, därav så intressant med måtten :D

46 mm djup.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
En klocka som påminner om Braun, men kommer från min favorit Marathon:

https://www.marathonwatch.com/produ...ock-with-auto-night-light-batteries-included/

SILENT SMOOTH SWEEP – This clock was engineered with a silent, continuous-sweep second hand quartz movement. It does not emit a ticking sound.
AUTO-NIGHT LIGHT – An ambient light sensor triggers a soft glow to illuminate the dial when placed in low light.
ALARM WITH SNOOZE – Easy to set alarm function with conveniently placed ON/OFF and SNOOZE buttons.
DIMENSIONS – This clock is 3.5 inches wide by 3.75 inches tall and 1.5 inches thick.
BATTERIES INCLUDED – Two AA batteries are included in the box.

CL030053BK_1.jpg

[Foto från Marathon]
Är tyst och verkar ha en bra ljuslösning. Någon som testat?

Den verkar inte gå att få tag på i utanför USA. Någon som vet mer?
 

plexan

Cartier
Vad kul att läsa att fler fortfarande använder dedikerad väckarklocka! Har alltid använt det och kommer inte sluta. Sa att jag hade det på jobbet för ett tag sen, kan säga att jag vart rätt utskrattad!
Min nuvarande sen några år philips aj3121:
Har alltid radio som väckning, klart mkt trevligare start på dagen än det jobbiga tjutet.
IMG_2914.JPG


Efterföljaren 3123:
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/187331-philips_aj3123&atcl=external:ref
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Att den styrs via en radiosignal som synkar klockan mot ett atomur. Köper man på nätet bör man se upp med vilken frekvens klockan snappar upp så den lirar med Europa (om man tänkt använda den i Svedala).
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Att den styrs via en radiosignal som synkar klockan mot ett atomur. Köper man på nätet bör man se upp med vilken frekvens klockan snappar upp så den lirar med Europa (om man tänkt använda den i Svedala).
Undrar om inte just Junghans var bland de första med detta, i alla fall i armbandsur.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Vad kul att läsa att fler fortfarande använder dedikerad väckarklocka! Har alltid använt det och kommer inte sluta. Sa att jag hade det på jobbet för ett tag sen, kan säga att jag vart rätt utskrattad!
Min nuvarande sen några år philips aj3121:
Har alltid radio som väckning, klart mkt trevligare start på dagen än det jobbiga tjutet.
IMG_2914.JPG


Efterföljaren 3123:
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/187331-philips_aj3123&atcl=external:ref
Om du gillar att ha en digital väckarklocka eller föredrar det framför mobilen så sure. Men om det är för funktionens skull så finns det garanterat appar som gör att man vaknar upp med radio eller på andra sätt. Trevlig kväll! :)
 
Topp