• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väckarklocka köptips?

Arvis

Cartier
2-Faktor
Borde inte vara några problem rent funktionellt. Minns att det fanns olika varianter beroende på kontinent när jag kikade på en radiokontrollerad köksklocka från Max Bill, Junghans MEN för mig vore hela vitsen med att välja Braun som väckarklocka flörten med Bauhaus eran, Dieter Rahms och funkisformspråket. Ser inget av det i denna modell. :(
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Borde inte vara några problem rent funktionellt. Minns att det fanns olika varianter beroende på kontinent när jag kikade på en radiokontrollerad köksklocka från Max Bill, Junghans MEN för mig vore hela vitsen med att välja Braun som väckarklocka flörten med Bauhaus eran, Dieter Rahms och funkisformspråket. Ser inget av det i denna modell. :(

Den är beställd. Jag förstår vad du menar ang designen. Jag uppskattar ändå tydligheten i den och framförallt så prioriterar jag att kunna ställa in exakt alarmtid plus att den är garanterat tyst.
 

MrPlow

Rolex
Den är beställd. Jag förstår vad du menar ang designen. Jag uppskattar ändå tydligheten i den och framförallt så prioriterar jag att kunna ställa in exakt alarmtid plus att den är garanterat tyst.
Jag har en sån. Det enda störiga är att den inte lyser på natten. När man bara vill kika till tiden mitt i natten.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0323.JPG
IMG_0324.JPG

Där kom den, mycket nöjd, tack för tipset!
 
Upprepar min fråga från tidigare i tråden: Ingen som kan tipsa om en modell där man kan ställa in volymen på alarmet?
Om man som jag är lättväckt och går upp först i familjen och andra ska sova vidare skulle det vara till stor hjälp med ett alarm på svag volym.
Har frågat runt i några butiker men inte lyckats hitta någon med den funktionaliteten.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Upprepar min fråga från tidigare i tråden: Ingen som kan tipsa om en modell där man kan ställa in volymen på alarmet?
Om man som jag är lättväckt och går upp först i familjen och andra ska sova vidare skulle det vara till stor hjälp med ett alarm på svag volym.
Har frågat runt i några butiker men inte lyckats hitta någon med den funktionaliteten.
Ovan nämnda modell kan man det. Har aldrig testat i praktiken ännu dock. + - ändrar jag med.
IMG_0105.JPG
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
IMG_0267.PNG
Blev så sugen att jag slog till själv efter år av obeslutsamhet. Blev en klassiker från Braun. Tips! 25% off med koden "FEB25" idag på hela sortimentet från officiella hemsidan.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
IMG_0274.JPG
Landat. Ingen lume och svagt mystickande men hyfsat "true to original". Kanske skulle valt den något tunnare resevarianten med vanlig på/av-knapp istället?
 
Topp