• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väckarklocka

Arvidsjaur

Breitling
Mitt nyvunna klockintresse har öppnat en ny värld för mej. Jag fascineras särskilt av mekaniska manicker som inte är beroende av elektricitet. Därför funderar jag nu på att skaffa en mekanisk väckarklocka.
Jag har ingen aning om vad som finns på marknaden men jag har väl några önskemål som den bör uppfylla.

Som sagt, mekanisk, inget batteri
Någorlunda smidig. Jobbar en del borta och då vill jag att det ska vara enkelt att slänga med den i väskan
Robust. Bör tåla att ligga i en väska av samma anledning som ovan
Pålitlig. Försovningar kostar pengar.
Lagom ljudnivå, helst ställbar. Vill inte vakna till ljudet av tusen kanoner och det vill nog inte resten av familjen heller.
Någorlunda exakt. Behöver inte vara på sekunden men jag vill kunna ställa den med åtminstone 5 minuters säkerhet
Pris, inte en aning. Vet ju inte hur marknaden ser ut. Har inte bråttom så jag kan spara ett tag om jag hittar vad jag vill ha. Får dock inte rinna iväg allt för många tusen så guld och diamanter går bort
Nytt eller begagnat spelar inte så stor roll.
Jag gillar att studera finmekaniska underverk så om det finns möjlighet att se själva urverket är det ett självklart plus.
Vet inte riktigt vad jag söker men klockan ska ha något vist som gör den till en livslång kamrat.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Master-jlc-1418430-zoom.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Klassiskt reseur från Junghans, går ner i nästan alla resväskor... :D

QNPyuSi.jpg


Faller väl tyvärr på i stort sett alla dina kriterier...
 

Arvidsjaur

Breitling
Tudorklockan blir för dyr. Junghans var läcker men lite för stor om jag ska ha med den i väskan. Seikon skulle kunna funka. Nu har jag ju redan ett armbandsur men det finns väl egentligen inget som säger att man inte kan ha ett armbandsur som väckarklocka. Finns den med glasad baksida? Orisen var fin. Har du fler bilder på den? Hur gammal är den?
 
Topp