• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väckarklocka

Aron

Omega
Använder min ajfån som väckarklocka men har även en batteridriven Citizen väckarklocka som backup,behöver ha en som står en bit bort så jag måste resa mig...
Men tänk nu kommer man vakna med ett leende på läpparna framöver, till den ljuva tonen av Schweizisk mekanisk kvalitet :) :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nice! Letade som en dåre efter en väckarklocka med tritiumtubes, så den skulle lysa hela natten, men när väl Mondainen kom, så tyckte jag den lös för lite. Skulle fortfarande vilja ha en cool vintage-väckarklocka, men har gett upp jakten och kör iphonen istället :oops:
 

Aron

Omega
jo med telefonen är det ju mycket bättre, man kan, som jag har gjort ställa in den med flera alarm som går samma tid varje vardag, snoosa mm. Men det är lite kul att ha en mekanisk också, så man kan vrida upp den på kvällen och vaggas till sömn av det trivsamma tickandet :D
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Här är min gamla väckarklocka ;)

e9usahad.jpg



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Aron skrev:
Använder min ajfån som väckarklocka men har även en batteridriven Citizen väckarklocka som backup,behöver ha en som står en bit bort så jag måste resa mig...
Men tänk nu kommer man vakna med ett leende på läpparna framöver, till den ljuva tonen av Schweizisk mekanisk kvalitet :) :)
Vacker pjäs, tänk vad morgonångest den fått uppleva! :)
 
Topp