• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väggklocka av panerai. Tacky?

nardin

Breitling
Som rubriken lyder!
Är det ok med en väggklocka av ex panerai?
Personligen så tycker jag att vissa märken ska vara på armen och vissa på väggen.
Jag tycker det känns så där...
Tveksamt.
Vad säger ni?
 

Nexus

Panerai
Nu är ju jag visserligen känd från U-Boat-tråden, så mina estetiska preferenser kanske inte väger så tung ;) Men : om ägaren till väggklockan äger minst en Panerai för handledsbruk och är en fanboy så ser jag inga större problem med att ha en på väggen.
 

POO

Panerai
Tufft ju! Perfekt i man-caven! På c24 finns det många. Är själv sugen på en Explorer II med fungerande lysmassa. Hade nog bara fått ha den i garderoben dock...

Edit: tveksamt om alla Rolex väggklockor på c24 är the real deal, finns PN chronos att ha på väggen, känns inte särskilt Rolex. Väldigt många är till salu i Nederländerna dessutom.
 

nardin

Breitling
Tufft ju! Perfekt i man-caven! På c24 finns det många. Är själv sugen på en Explorer II med fungerande lysmassa. Hade nog bara fått ha den i garderoben dock...

Edit: tveksamt om alla Rolex väggklockor på c24 är the real deal, finns PN chronos att ha på väggen, känns inte särskilt Rolex. Väldigt många är till salu i Nederländerna dessutom.


Idéen dök upp efter en hel del surf på c24.
Jag tycker nog att det är tacky.
Men folk får ha vad dom vill hemma på väggen.
 

nardin

Breitling
Följdfrågan!
Hur många har kvar sin 1meters swatchklocka på väggen


Den som satt brevid en airbrushmålad tavla på någon halvnaken indianbrud, över hemmabaren???
 

UNO

Panerai
Väggklockor är coola OM de går på sekunden rätt.
En trasig klocka dom står går ju rätt två ggr per dygn men en allmän klocka även om den sitter i ett privat hem som går fel är som ett smittsamt virus.
 

Charles_

Rolex
Var länge sugen på en Panerai men jag gick på denna istället:

D9177743-9D26-4B04-AD61-1CCF8760AEA8-448-0000003AE2730AD2_zpsd00910ef.jpg


40cm i diameter och säkert 5 kilo tung :)
 
Topp