• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väldigt OT vilka har förbeställt ps4?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag har förbeställt men inte hämtat ut... valde inga spel :banghead: enda som verkar lite kul är Killzone då jag har de andra i serien.

Men håller med 80talisten PS1 var den goda tiden, Crash Bandicoot, Resident Evil, Silent Hill osv... :)

Iof ser Metal Gear Solid 5 intressant ut... Kom ihåg när man var 15 år gammal 1999 och var totalfängslad av första Metal Gear Solid. Vilket spel och vilken upplevelse på den tiden. Crash Bandicoot ligger också mycket varmt om hjärtat och Silent Hill är den obehagligaste och mest hårresande spelupplevelsen någonsin... :)
 

Tobbe.L

Omega
Jag har förbeställt men inte hämtat ut... valde inga spel :banghead: enda som verkar lite kul är Killzone då jag har de andra i serien.

Men håller med 80talisten PS1 var den goda tiden, Crash Bandicoot, Resident Evil, Silent Hill osv... :)
Killzone vart det enda liret jag köpte till konsolen, då som dig, har jag lirat de övriga..
Just därför kunde jag inte hålla mig..
Ruggit bra så här långt i allafall!

:cigar:*Go ahead, make my day*
 

par

Patek
2-Faktor
jo men GameStop får in dem senare, hade hört samma sak som jag hörde av Frele men jag vågade inte lita på mitt lokala GameStop då de har en tendens att förvränga sanningen

Okej, då är jag med. Pratade med en på mediamarkt, de får troligtvis in KZ bundle den 4 dec och det har man vad han visste inte kunnat förboka. Så ett tips kan vara att kontakta dem.

Nu till själva lanseringen igår. Ett ord kan jag sammanfatt det hela med, frustration.

Ni missade inget igår om ni inte hade ett Ps4 hemma. Tvärtom var ni förskonade svärdommar och annat:)

Idag funkar allt smärtfritt och livet leker:D
Ett tips till alla är att åtminstonde nu i början hoppa alla köp av digitala spel. Det funkar inte bra helt enkelt.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Okej, då är jag med. Pratade med en på mediamarkt, de får troligtvis in KZ bundle den 4 dec och det har man vad han visste inte kunnat förboka. Så ett tips kan vara att kontakta dem.

Nu till själva lanseringen igår. Ett ord kan jag sammanfatt det hela med, frustration.

Ni missade inget igår om ni inte hade ett Ps4 hemma. Tvärtom var ni förskonade svärdommar och annat:)

Idag funkar allt smärtfritt och livet leker:D
Ett tips till alla är att åtminstonde nu i början hoppa alla köp av digitala spel. Det funkar inte bra helt enkelt.
Å fan det hade jag gjort direkt, tackar för tipset! Hur är laddningshastigheterna?


Mvh
 

par

Patek
2-Faktor
Å fan det hade jag gjort direkt, tackar för tipset! Hur är laddningshastigheterna?


Mvh

Hastigheterna är ju inte jätte kassa, men när du får räkna att ett spel är 40 gigg tar det lång tid, för lång tid. Har läst om folk i lansering i Usa som tankade hem bf4 och väntade i 3-4 dagar innan det var klart. Nu går det fortare men ändå...

En annan anledning är att de digitala kopiorna kräver tillgång till nätet för verifiering, det var strul för mig. Jag gick och köpte på skkiva istället och det funkar klockrent. Folk över hela världen har problem att lösa in koder de köpt på spel PSN plus mm så skippa allt sådant för nu, det ligger i princip nere.
 

Archie

Cartier
Om man lägger en beställning nu, vilken nätbutik tror ni är säkrast för att få den så snabbt som möjligt? Tror ni det är möjligt till jul? Eller bör man knalla runt den 23:e och lite, hoho..?


berätta gärna om du hittar något... har inte heller bokat något men skulle kunna köpa ett ASAP
 

Frele

Cartier
Sony stängde ju av vissa funktioner för att de visste att trycket skulle bli högt då många vill testa tjänsten.

Vad är era intryck av konsollen och spelen hittils?
 

Obeedoobe

Friends of KS
Ge mig ett nu för faaan!!! Var hos svågern och klämde lite för att stilla mitt begär. Sköt loss på Bf4... Nu mår man ju ännu sämre... *lip* *lip*

Mvh
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hastigheterna är ju inte jätte kassa, men när du får räkna att ett spel är 40 gigg tar det lång tid, för lång tid. Har läst om folk i lansering i Usa som tankade hem bf4 och väntade i 3-4 dagar innan det var klart. Nu går det fortare men ändå...

En annan anledning är att de digitala kopiorna kräver tillgång till nätet för verifiering, det var strul för mig. Jag gick och köpte på skkiva istället och det funkar klockrent. Folk över hela världen har problem att lösa in koder de köpt på spel PSN plus mm så skippa allt sådant för nu, det ligger i princip nere.


Tackar för infon, njut nu av konsolen! :D
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tror folk börjar få panik nu om man kikar på Tradera. Slänger upp 7,000kr för något som dagen innan kostade 4000kr. Antagligen är det för att få tag på ett innan jul, man skulle ha köpt på sig ett antal med facit i hand.
 

san

Cartier
2-Faktor
Sony stängde ju av vissa funktioner för att de visste att trycket skulle bli högt då många vill testa tjänsten.

Vad är era intryck av konsollen och spelen hittils?


Jag är i överlag väldigt nöjd med min PS4. Köpte Assassin's Creed 4 i samband med att jag hämtade ut mitt ex på Webhallen i fredags och senare, den digitala utgåvan av FIFA 14 direkt från enheten. Riktigt bra spel båda två! Förstår dock inte hur Sony tänkte när de valde att bortse från stöd för 5 GHz-bandet och 802.11ac. Och spelutbudet måste man ju medge inte är det bästa, men det visste jag när jag köpte PS4:an. En av nackdelarna med att vara en early adopter antar jag :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Köpte på Mediamarkt igår, de fick in killzone bundle :)
Första intrycket från mig som endast haft Xbox tidigare är mkt bra!
 
Topp