Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Väljer mellan Longines hydro conquest och Tag heuer aqua racer

Diskussion i 'Diskussion' startad av -big kahuna-, 6 november 2013.

1. -big kahuna-
    Trådstartare

-big kahuna- Bonde

Från:
    Stockholm
    Hej,

ska köpa en ny klocka och väljer mellan Longines hydro conquest och Tag Heuer Aqua racer. Gillar utseendet på båda men priset diffar en hel del (ca 7000 för Longines och 13000 för TAG). Om jag inte är felunderrättad så sitter det liknande modifierade ETA verk i båda, så vad motiverar de 6000 kr i prisskillnad? Är det enbart märket man betalar för? Ni som har lite mer koll på klockor än mej, vad talar för och emot respektive klocka?

Med vänlig hälsning

Fred

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Jag gillar verkligen min Hydroconquest.

Hade aldrig. ALDRIG köpt en aquaracer.

Aboynamedsue gillar detta.
  3. -big kahuna-
    Trådstartare

-big kahuna- Bonde

Från:
    Stockholm
    Kul att du är nöjd med din klocka :) Har du något konkret varför du inte skulle valt aquaracern?

4. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Provade båda härom veckan och aquaracern kändes inte alls kul, blev däremot lite småkär i Hydroconquesten. Jävligt finfin klocka för pengarna!

5. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tycker definitivt man får mer för pengarna om man väljer Longines.

Eurenius gillar detta.
  6. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag saknar min Hydroconquest som fan, men jag gillar Tag:en också. Har dock aldrig ägt någon. Price-Preformance så faller min röst på Hydron.

7. vonbahr

vonbahr Har fått baka en pizza på menyn

Från:
    Stockholm
    Jag har haft en aquaracer (automatisk) en gång för länge sedan... bytte den mot en citizen efter ca. 1år (utan mellanskillnad....)

8. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Är lite allergisk mot utseendet på vridringsinlägget på aquaracern. Så den går fetbort för mig. Och jag tycker nästan Certina DS action är snyggare än Longinesen.

9. bartoldous

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Skulle välja Longinesen,båda är fina men prisbilden är så pass mycket bättre på den.
    Sen har jag väl gått och kärat ner mig lite i Longines på sistone överhuvudtaget då
    de är både prisvärda och snygga.:)

10. sunkan

sunkan Bonde

Hade gått på longines. Har själv kikat mycket på den, den blå tavlan är fantastisk!

11. bullen

bullen Bonde

Från:
    Västerås
    Har ägt båda, gillade båda, men varit mest nöjd med Longinesen. Körde dock TAGen på länk och kör Longinesen på gummi vilket jag tycker är mkt skönare, så det är kanske därför jag föredrar den senare. + prisbilden också såklart

12. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Är snuskigt nöjd med min Hydro!

13. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Min gamla 39 mm Hydro har sambon fått. Mycket trevlig klocka. Verkar vara stryktålig också :rolleyes:

14. -big kahuna-
    Trådstartare

-big kahuna- Bonde

Från:
    Stockholm
    Tack för alla kommentarer! Ska titta närmare på hydron igen, håller den högst för tillfället. Kan tillägga att jag har en Certina action diver idag men är sugen på något annat :)

15. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    ..så vad motiverar de 6000 kr i prisskillnad?

Absolut ingenting, INGENTING!

16. plexan

plexan Borgare

Av dom två hade jag kört på Longines. Gillar dock den (äldre?) modellen i blått mycket mer:

17. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Aquaracern känns jäkligt smäckig för den prisklassen. Länken och låset kändes i klass med en gammal skräpseiko jag har. Hydron känns som det solklara valet!

18. k9handler

k9handler Stadsbo

Enkelt val, Longines!

19. -big kahuna-
    Trådstartare

-big kahuna- Bonde

Från:
    Stockholm
    Är det där nya eller gamla modellen? Jag tycker defenitivt att modellen där det endast är siffror kl 12, 3, 6 och 9 är snyggare!

20. plexan

plexan Borgare

Skulle gissa på den gamla då jag inte hittar den på hemsidan deras, men har dålig koll? :s Ja den är snygg också men tycker siffrorna är aningen stora. Men Certinan du redan har skulle jag nog helst välja i slutändan :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

21. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Den på bilden är den nya.

22. sunkan

sunkan Bonde

Gamla har 3, 6, 9, 12 bara. Det tycker jag också är snyggast.

Dock har den nya snyggare länk. Då den ej har polerade mittlänkar. Det är en smaksak antar jag :) men kan vara bra att veta!

23. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Av de två skulle jag helt klart
    gå på Longines :)

24. reffen

reffen Bonde

Från:
    Uppsala
    Aquaraceren! blue dial, skulle jag tagit.. inte känt på den iof utan bara kollat på den..men Tag heuer som märke känns bättre än longines =P de gångerna nån har kommenterat min klocka är min Tag och båda gångerna har varit utomlands, så kanske är mer popis utomlands än här i sverige.. Sen om det är samma urverk så känns det ju lite b, men men, jag hade tagit Tagen iaf då jag gillar märket.

25. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag borde aldrig ha sålt min :(

kamme, Ryttaren, KMS och 1 annan gillar detta.
  26. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    För att spetsa till det lite mer finns ju numera oris aquis i 40 mm size. Personligen tycker jag både Oris o Longines känns roligare än Tag. Är också sugen på en ny dykare så kollar runt lite.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

27. ANkk

ANkk Stadsbo

Från:
    Skåne
    FET! Med relief ringen. Vad är det för läderband på den ?? Den ser biffig ut

28. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Ja :( Den går fasiken knappt att få tag på längre. Bandet är ett Hirsch Liberty. Finns i olika nyanser och är otroligt skönt och stabilt.

29. Longines, den blir även grym på gummi!

Eurenius gillar detta.
  30. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

I know, måste nog skaffa mig en innan sommaren.

Mårtenssons ur Brookfield