• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väljer mellan Longines hydro conquest och Tag heuer aqua racer

Hej,

ska köpa en ny klocka och väljer mellan Longines hydro conquest och Tag Heuer Aqua racer. Gillar utseendet på båda men priset diffar en hel del (ca 7000 för Longines och 13000 för TAG). Om jag inte är felunderrättad så sitter det liknande modifierade ETA verk i båda, så vad motiverar de 6000 kr i prisskillnad? Är det enbart märket man betalar för? Ni som har lite mer koll på klockor än mej, vad talar för och emot respektive klocka?

Med vänlig hälsning

Fred
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Provade båda härom veckan och aquaracern kändes inte alls kul, blev däremot lite småkär i Hydroconquesten. Jävligt finfin klocka för pengarna!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag saknar min Hydroconquest som fan, men jag gillar Tag:en också. Har dock aldrig ägt någon. Price-Preformance så faller min röst på Hydron.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag har haft en aquaracer (automatisk) en gång för länge sedan... bytte den mot en citizen efter ca. 1år (utan mellanskillnad....)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är lite allergisk mot utseendet på vridringsinlägget på aquaracern. Så den går fetbort för mig. Och jag tycker nästan Certina DS action är snyggare än Longinesen.
 

bartoldous

Cartier
Skulle välja Longinesen,båda är fina men prisbilden är så pass mycket bättre på den.
Sen har jag väl gått och kärat ner mig lite i Longines på sistone överhuvudtaget då
de är både prisvärda och snygga.:)
 

bullen

Cartier
Har ägt båda, gillade båda, men varit mest nöjd med Longinesen. Körde dock TAGen på länk och kör Longinesen på gummi vilket jag tycker är mkt skönare, så det är kanske därför jag föredrar den senare. + prisbilden också såklart
 
Tack för alla kommentarer! Ska titta närmare på hydron igen, håller den högst för tillfället. Kan tillägga att jag har en Certina action diver idag men är sugen på något annat :)
 

plexan

Cartier
Av dom två hade jag kört på Longines. Gillar dock den (äldre?) modellen i blått mycket mer:
L3.689.4.03.6.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Aquaracern känns jäkligt smäckig för den prisklassen. Länken och låset kändes i klass med en gammal skräpseiko jag har. Hydron känns som det solklara valet!
 

plexan

Cartier
Är det där nya eller gamla modellen? Jag tycker defenitivt att modellen där det endast är siffror kl 12, 3, 6 och 9 är snyggare!
Skulle gissa på den gamla då jag inte hittar den på hemsidan deras, men har dålig koll? :s Ja den är snygg också men tycker siffrorna är aningen stora. Men Certinan du redan har skulle jag nog helst välja i slutändan :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

sunkan

Omega
Gamla har 3, 6, 9, 12 bara. Det tycker jag också är snyggast.

Dock har den nya snyggare länk. Då den ej har polerade mittlänkar. Det är en smaksak antar jag :) men kan vara bra att veta!
 

reffen

Omega
Aquaraceren! blue dial, skulle jag tagit.. inte känt på den iof utan bara kollat på den..men Tag heuer som märke känns bättre än longines =P de gångerna nån har kommenterat min klocka är min Tag och båda gångerna har varit utomlands, så kanske är mer popis utomlands än här i sverige.. Sen om det är samma urverk så känns det ju lite b, men men, jag hade tagit Tagen iaf då jag gillar märket.
 

KMS

Rolex
För att spetsa till det lite mer finns ju numera oris aquis i 40 mm size. Personligen tycker jag både Oris o Longines känns roligare än Tag. Är också sugen på en ny dykare så kollar runt lite.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Topp