• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Välkommen till Klocksnack 3.0

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Se där, men då måste man veta vad alla har för user-id. Jag kan svära på gudarna att det tidigare fanns precis som jag berättade.

T.ex. om jag visst att Yonsson hade skapat en grym tråd för 1år sedan men jag kom inte ihåg vad den hette, då kunde jag skriva in Yonsson i sökfunktionen och sedan välja precis under "Trådar startade av denna användare" Då fick jag fram alla trådar som han hade skapat den han blev medlem. Man kunde även välja om man bara skulle söka i Diskussion/Vintage/K&S o.s.v...

Du kan se en medlems inlägg. Hitta medlemmen, klicka på hans avatar och klicka sedan på "inlägg" nere under strecket. And bobs your uncle

Dock tror jag det verkar som man inte kan se lika långt tillbaka längre.

Edit: det blir ju användarens alla inlägg, inte alla trådar startade av användaren och det var ju det du efterfrågade. Sorry.
image.jpg
Nu bör det fungera.
Man kan helt enkelt gå in på profilsidan, välja fliken information. Där finns nu ett val att se alla ämnen av t.ex. då @Vintage92 :)

Skärmavbild 2015-06-23 kl. 20.36.20.png


Länkarna finns nu också med på "member card". Ska bara översätta default-länknamnen. :)

Skärmavbild 2015-06-23 kl. 20.49.11.png
 
Senast ändrad:

Limpas

Cartier
Det kommer mera: Indrag och utdrag (heter det så?) heter indent/outdent när man håller pilen över ikonerna här i skrivrutan. Så, nu ska jag sluta gnälla :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Bara jag som saknar Bifoga en bild/fil för konversationer?
Har aldrig funnits en sådan funktion p.g.a. att vi inte har tid att gå genom vad som laddas upp privat till Klocksnack-servern. D.v.s. att det kan laddas upp vad som helst bakom våra ryggar, och med vad som helst menar jag vad som helst.
Vad som faktiskt har funnits var en funktion att ladda upp till imgur.com. En funktion jag tog bort då det var uppenbart att den vaggade in medlemmar i en falsk säkerhet, de trodde att det de laddade upp blev privat i meddelande. Detta trots att det stod en text i uppladdningsrutan att bilderna blir publika. Fick meddelande om hur man tog bort sådant man nyss laddat upp - svaret var att det inte gick. Tråkigt då det ibland handlade om kontonummer osv.
För att slippa det här problemet tog jag bort snabbfunktionen, man får nu gå till sin favoritbildhost och ladda upp, sedan bädda in i meddelande. Då blir det tydligare att det man laddar upp inte är öppet för alla att se.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har aldrig funnits en sådan funktion p.g.a. att vi inte har tid att gå genom vad som laddas upp privat till Klocksnack-servern. D.v.s. att det kan laddas upp vad som helst bakom våra ryggar, och med vad som helst menar jag vad som helst.
Vad som faktiskt har funnits var en funktion att ladda upp till imgur.com. En funktion jag tog bort då det var uppenbart att den vaggade in medlemmar i en falsk säkerhet, de trodde att det de laddade upp blev privat i meddelande. Detta trots att det stod en text i uppladdningsrutan att bilderna blir publika. Fick meddelande om hur man tog bort sådant man nyss laddat upp - svaret var att det inte gick. Tråkigt då det ibland handlade om kontonummer osv.
För att slippa det här problemet tog jag bort snabbfunktionen, man får nu gå till sin favoritbildhost och ladda upp, sedan bädda in i meddelande. Då blir det tydligare att det man laddar upp inte är öppet för alla att se.

Tack för ett utförligt svar, väl motiverat.
 

Greven

Audemars
Sorry @daviden och gänget att jag bumpar denna tråd men om jag förstår det rätt så är det endast de emojis och klockloggor som man kan ha i sin signatur? Är det alltså admin som bestämmer vilka klockmärken som är tillgängliga att addera? Om ja, vad är det som klassificerar ett märke att få hamna där? Ta till exempel Citizen finns inte med. Warum?

Fråga nummer två: För att få med en bild i ett PM skall man, om jag förstår det rätt, kopiera in bilden från till exempel Photobucket för att få med bilden? Det går inte att bifoga bilder i PM?

Tack! :)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Sorry @daviden och gänget att jag bumpar denna tråd men om jag förstår det rätt så är det endast de emojis och klockloggor som man kan ha i sin signatur? Är det alltså admin som bestämmer vilka klockmärken som är tillgängliga att addera? Om ja, vad är det som klassificerar ett märke att få hamna där? Ta till exempel Citizen finns inte med. Warum?

Fråga nummer två: För att få med en bild i ett PM skall man, om jag förstår det rätt, kopiera in bilden från till exempel Photobucket för att få med bilden? Det går inte att bifoga bilder i PM?

Tack! :)
Du kan länka till en bild/logga i din signatur.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Sorry @daviden och gänget att jag bumpar denna tråd men om jag förstår det rätt så är det endast de emojis och klockloggor som man kan ha i sin signatur? Är det alltså admin som bestämmer vilka klockmärken som är tillgängliga att addera? Om ja, vad är det som klassificerar ett märke att få hamna där? Ta till exempel Citizen finns inte med. Warum?

Fråga nummer två: För att få med en bild i ett PM skall man, om jag förstår det rätt, kopiera in bilden från till exempel Photobucket för att få med bilden? Det går inte att bifoga bilder i PM?

Tack! :)
Det är de loggor jag lagt in, ska ta tag i det någon dag och lägga in fler ...tids nog.


Fråga nr 2 - två skäl.
Har aldrig funnits en sådan funktion p.g.a. att vi inte har tid att gå genom vad som laddas upp privat till Klocksnack-servern. D.v.s. att det kan laddas upp vad som helst bakom våra ryggar, och med vad som helst menar jag vad som helst.
Vad som faktiskt har funnits var en funktion att ladda upp till imgur.com. En funktion jag tog bort då det var uppenbart att den vaggade in medlemmar i en falsk säkerhet, de trodde att det de laddade upp blev privat i meddelande. Detta trots att det stod en text i uppladdningsrutan att bilderna blir publika. Fick meddelande om hur man tog bort sådant man nyss laddat upp - svaret var att det inte gick. Tråkigt då det ibland handlade om kontonummer osv.
För att slippa det här problemet tog jag bort snabbfunktionen, man får nu gå till sin favoritbildhost och ladda upp, sedan bädda in i meddelande. Då blir det tydligare att det man laddar upp inte är öppet för alla att se.
 

joca

Patek
2-Faktor
@daviden Möjligt att detta är fel tråd men jag gör ett försök :)

När jag ska lägga upp en bild från mobilen (iphone 6, både via 3g och wifi) så får jag väldigt ofta ett felmeddelande (efter att jag har fotat och klickat "använd bild") som säger att det blev något fel och sedan laddas sidan om.
Får då skriva om texten och ta en ny bild, några tankar/idéer eller är det första gången du/ni hör talas om detta? :)

Ska försöka få ett printscreen när det händer nästa gång :)
 

joca

Patek
2-Faktor
@daviden Möjligt att detta är fel tråd men jag gör ett försök :)

När jag ska lägga upp en bild från mobilen (iphone 6, både via 3g och wifi) så får jag väldigt ofta ett felmeddelande (efter att jag har fotat och klickat "använd bild") som säger att det blev något fel och sedan laddas sidan om.
Får då skriva om texten och ta en ny bild, några tankar/idéer eller är det första gången du/ni hör talas om detta? :)

Ska försöka få ett printscreen när det händer nästa gång :)
image.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
@daviden Möjligt att detta är fel tråd men jag gör ett försök :)

När jag ska lägga upp en bild från mobilen (iphone 6, både via 3g och wifi) så får jag väldigt ofta ett felmeddelande (efter att jag har fotat och klickat "använd bild") som säger att det blev något fel och sedan laddas sidan om.
Får då skriva om texten och ta en ny bild, några tankar/idéer eller är det första gången du/ni hör talas om detta? :)

Ska försöka få ett printscreen när det händer nästa gång :)
Aldrig sett detta... Stabil anslutning?
 
Topp