• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vända länk? Svårstulet?

Ebbot

Cartier
Hej klockbullen!

jag läser om att fler och fler stölder av armbandsur sker direkt på handled (källa: klocksnack & internetz). Har haft en dold taktik att vända på länken. Så att låset går åt "fel håll".
Min tanke är att vana klocktjuvar vet vilket håll låset på länken går.

Gör andra armbandsryttare som jag?
Är tipset; Bra, anus eller cyklar jag?
 
D

Deleted member 5780

Guest
Hej klockbullen!

jag läser om att fler och fler stölder av armbandsur sker direkt på handled (källa: klocksnack & internetz). Har haft en dold taktik att vända på länken. Så att låset går åt "fel håll".
Min tanke är att vana klocktjuvar vet vilket håll låset på länken går.

Gör andra armbandsryttare som jag?
Är tipset; Bra, anus eller cyklar jag?

Nu bär jag iofs oftast klockor med band och traditionellt spänne som sitter ordentligt. Men om jag vore bekymrad över mina dyrgripar skulle jag i första hand
1. Inte bli så dragen att jag utgör ett lättidentifierat offer
2. Inte bära blingblingur nedanför manschetten bara för att skryta
3. Inte röra mig kring Stureplan och gnugga mig mot knepiga typer.
 

mega

Rolex
Hej klockbullen!

jag läser om att fler och fler stölder av armbandsur sker direkt på handled (källa: klocksnack & internetz). Har haft en dold taktik att vända på länken. Så att låset går åt "fel håll".
Min tanke är att vana klocktjuvar vet vilket håll låset på länken går.

Gör andra armbandsryttare som jag?
Är tipset; Bra, anus eller cyklar jag?
Smart... Tyvärr inbillar jag mig att om dom väl har låst på klockan så kommer det inte att stoppa dom.... Men kanske...
 

Landshark

Cartier
Hej klockbullen!

jag läser om att fler och fler stölder av armbandsur sker direkt på handled (källa: klocksnack & internetz). Har haft en dold taktik att vända på länken. Så att låset går åt "fel håll".
Min tanke är att vana klocktjuvar vet vilket håll låset på länken går.

Gör andra armbandsryttare som jag?
Är tipset; Bra, anus eller cyklar jag?

Man vill ju gärna tro att man själv är så djävla uppmärksam och påpasslig att det bara drabbar andra stackare.
Kanske TS tips hade fördröjt en sådan här snubbe med ett par sekunder. Det är vad jag tror...

 
D

Deleted member 5780

Guest
Man vill ju gärna tro att man själv är så djävla uppmärksam och påpasslig att det bara drabbar andra stackare.
Kanske TS tips hade fördröjt en sådan här snubbe med ett par sekunder. Det är vad jag tror...

Han var duktig, men inte fan hade han lyckats sno min slirre iaf.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Fylleklocka? I så helvete heller. Tänker dra en Säg inte åt mig vad jag ska ha på mig!
Lösning, ta ditt favoritur. Ta av länken, en är antagligen ändå ganska ful. Montera ett NATO armband. Vill se en skojare ta det av mig utan att jag känner det när han high fivar mig.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Flikar även in med att säga att jag alltid förvånas över hur folk kan bli av med klockor som sitter på en länk. Man måste ändå knäppa upp låset, och dra den ut från offrets hand.
Antingen är man lättdistraherad, eller så måste man ha shottat tequila hela natten :)
 

Kairo

Panerai
Flikar även in med att säga att jag alltid förvånas över hur folk kan bli av med klockor som sitter på en länk. Man måste ändå knäppa upp låset, och dra den ut från offrets hand.
Antingen är man lättdistraherad, eller så måste man ha shottat tequila hela natten :)
Tyvärr beror det nog oftast på det sistnämnda.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Flikar även in med att säga att jag alltid förvånas över hur folk kan bli av med klockor som sitter på en länk. Man måste ändå knäppa upp låset, och dra den ut från offrets hand.
Antingen är man lättdistraherad, eller så måste man ha shottat tequila hela natten :)
Man skall vara glad om någon drar den ut ifrån offrets hand och inte ifrån där solen inte skiner...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Du menar att man skall skippa vintage på helgerna. Och köra på en solid pjäs som Omega ploprof alternativt en jätte Panerai. Du måste vara bra dragen då om du inte märker nått...
Var ju någon härifrån eller någons vän som blev av med en panna utanför Boqueria väl? Skulle tro att läder (utan viklås) är minst säkert, länk i mitten och nato säkrast. Fram med bagageremmarna!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Var ju någon härifrån eller någons vän som blev av med en panna utanför Boqueria väl? Skulle tro att läder (utan viklås) är minst säkert, länk i mitten och nato säkrast. Fram med bagageremmarna!
Låter sjukt hadde han supit bort byxorna ;) (tråkig humor och all respekt till offret)
 
Senast ändrad:
Topp