• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väntat sedan maj, kungen är tillbaka!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En klocka som absolut inte är i min stil. Ändå är det svårt att inte gilla den. Det som förvånar mig är att den tydligen kom i slutet på 70-talet. Tycker inte alls det stämmer med rådande designfilosofi från den tiden. Ser mer ut som 60-tal. Och det är nog det jag uppskattar. En klocka som passar in i ett rum med brun byrå på pinnben, lite oranga detaljer och grönt och lite brunt på väggarna.

Samtidigt är den mycket minimalistisk och tidlös. Vet inte om den någonsin passat in riktigt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kungen med kungen.
ImageUploadedByTapatalk1391814955.679080.jpg

Har en bit kvar där...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fan vad vackert! Du har den finaste samlingen i forumet, helt i min smak. Hoppas min plånbok någon dag tillåter mig att följa dina spår, stilmässigt.

Skön lördag!

De lite för vänliga orden tackar jag så mycket för!

Ruskigt tuff! Vill också veta hur finishen blev till slut, nöjd?

Vill se detaljer och hur blev finishen denna andra vända?
Bilder kommer, men tyvärr höll inte poleringen riktigt AP-standard.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja boxen är orimligt häftig. Har du letat efter någon i efterhand och vet du vad de ligger på i pris?
Har sett en, men den kändes onödigt dyr. Kommer dock inte ihåg hur dyr den var. Skulle jag hitta en billig kanske jag skulle slå till, men är allmänt rätt ointresserad av boxar och cert.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Helt fantastiska bilder och klocka!
Hur kan jag missat att du äntligen fått tillbaka denna hem?

Konkurrerar den ut Day-daten just nu?

Tackar! Kanske för att jag lade den i vintagesektionen? Konkurrerar ut DDn gör den inte, en är ju en sportklocka och den andra är en gubbstekardinka. Men det är egentligen ett vulgour för mycket...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Finfint ur!! Verkligen ingen vanlig syn, gillar texten på sidan av boetten skarpt!
Av alla forumets fina klockor så vågar jag knappt tänka på hur mkt tid och pengar som spenderas totalt sett härinne på att införskaffa och vårda dessa ur...
Aurum: Vågar jag tipsa om Elvis the Pelvis guldglajjor om du inte jagar boxar..?
(http://rolexblog.blogspot.se/2008/07/story-of-elvis-presleys-rolex-king.html?m=1)
Mvh, M

Tackar! Älskar den för att den är så jäkla udda och väldesignad. Att den sedan är smäcker och tung skadar inte heller. Tror inte vi skall räkna efter faktiskt, gör ingen lyckligare.

Elvis glajjor kan jag nog stå över, inget direkt fan. Midasen fungerar oväntat bra till vardags faktiskt:

image-jpg.13750
 

Ryttaren

Rolex
Hört och sett så mycket om den ökända Midasen. Fick googla lite och göra min hemläxa vad det handlar om för dinka. Grattis till ett grymt fint ex!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Stort grattis till kungens återkomst. Hur var det med dessa, går länken att korta?

Kul kuriosa med Midas är ju att det är en klocka som förekommit i filmsammanhang.

Det var många år sedan och då satt Midas inte på armen hos en hangaround till Mumintrollet utan på armen hos Bondskurken Scaramanga :)

vavuba5y.jpg


Seså Aurum, nu återställer vi ordningen. Du skickar mig Midas och jag skickar dig ett gökur!

yne3arym.jpg




The man with the Golden Gun hette filmen och Mr Scaramanga hade tre bröstvårtor.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Stort grattis till kungens återkomst. Hur var det med dessa, går länken att korta?

Kul kuriosa med Midas är ju att det är en klocka som förekommit i filmsammanhang.

Det var många år sedan och då satt Midas inte på armen hos en hangaround till Mumintrollet utan på armen hos Bondskurken Scaramanga :)

Seså Aurum, nu återställer vi ordningen. Du skickar mig Midas och jag skickar dig ett gökur!

The man with the Golden Gun hette filmen och Mr Scaramanga hade tre bröstvårtor.


Länken går att korta, men jag har den på det minsta och har två bitar över. Hade gärna skickar över Midasen om det du sade skulle varit korrekt, meeeen...

tumblr_lh70fjPnVN1qaun7do1_500.jpg
 
Topp