Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Väntetid för service på Rob. Engström??

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jensab, 1 april 2014.

1. Jensab
    Trådstartare

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Lämnade precis in min Rolex Submariner på Rob. Engström för standardservice.
    Fick svaret att service tar 6-8 veckor.
    Är det vad jag har att vänta mig eller är det någon som har erfarenhet av snabbare leverans?
    /j

2. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Du misstänker ett aprilskämt alltså?!;)

J

hollow123 och Affe gillar detta.
  3. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Helt normalt

Jensab gillar detta.
  4. Jensab
    Trådstartare

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nej, jag fick beskedet häromdagen.
    Tänkte att dom kanske vrider ihop dessa lite kvickare :hungover:.

Jens gillar detta.
  5. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Det ska ta 6 dagar. De driver med dig!

Denke gillar detta.
  6. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    tog 3 mån för mig, men vanligtvis är det 6-8v

7. David

David Bödeln

Jag lämnade in tre klockor för snart åtta veckor sedan, de beräknas vara klara nästa vecka. Helt i sin ordning, alltså.

mace och Jensab gillar detta.
  8. Jensab
    Trådstartare

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ok, tack för svar. Bara att vänta alltså.
    /j

Wii gillar detta.
  9. Ervid

Ervid Bonde

Som jag förstått det tar servicen endast någon/några dagar. Men trycker på urmakeriet i form av väldigt mycket klockor som skall servas gör att man får vänta i 6-8 veckor. Väntar själv på min sub som varit inne i 4 veckor.

Jensab och David gillar detta.
  10. Jensab
    Trådstartare

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag fattar, man kanske måste skaffa sig en "så länge-klocka" :angel:
    /j

Oddset, jjansson85, Nrobedal och 1 annan gillar detta.
  11. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Skönt att få en anledning. :)

Man tycker ju att dom skulle kunna göra som t ex i bilbranschen. "Du får en tid 4 maj och servicen kan ta tre dagar", typ.

Jensab, Teknikfreak och StarMan gillar detta.
  12. Belic

Belic Stadsbo

Min ligger också hos Rob. Fick samma besked på 6-8v men han sa att det kunde gå lite snabbare ibland.

Jensab gillar detta.
  13. isbjörn

isbjörn Borgare

Håller med Criss Cross; väntetid kan man ju förstå men det är ju rena stenåldern att behöva lämna klockan hos dem för att väntetiden skall ticka på. Boka en tid, få ett datum, lämna in och hämta klockan nån vecka senare. Lämna ifrån sig klockan månadsvis är ju löjligt. Om den inte skall till Schweiz och speciala sig alltså.

ps. hur gör man för att citera tidigare talare i datorns gränssnitt? Kör mest på telefonen.

14. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Hade aldrig väntat upp till 3 månader! Servar inte Nymansur Rolex också?

15. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Mycket riktigt. Hur deras väntetid är vågar jag inte svara på...

16. Men du vet väl att man kan få en låneklocka under tiden?

17. David

David Bödeln

På Rob får man prata med urmakaren, diskutera exakt vad man vill få gjort, och kanske framför allt, inte gjort. Dessutom får man klämma på utrustningen, vilket i alla fall jag tycker är kul. När man sedan hämtar upp klockan får man prata med urmakaren igen. Jag har inte servat någon annanstans i Sverige, så jag vet inte om bemötandet är lika bra på annat håll, men jag är nöjd och ser inte någon anledning byta.

Vad gäller tiden så är det ju halva grejen, är ju mycket roligare att få tillbaka en klocka (eller tre) efter några månader istället för samma eftermiddag. Dessutom har ju alla rimliga människor andra klockor att rotera in under tiden.

Jensab gillar detta.
  18. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Även om urmakaren håller en fantastiskt hög servicegrad så tycker jag det är orimligt att behöva vänta flera månader. Vad är det som förorsakar ledtiden? Är det kanske så att man inte beställer eventuella reservdelar förrän man har demonterat verket?

Tänk om bilverkstan gör likadant. Välkommen tillbaka om 3 månader, vi ringer när den är klar ;)

Hur många timmar lägger en urmakare på en normal service av en standard stålrolle? Tänker nu främst på service av verket med byte av normala förbrukningsdelar. Nån som vet?

19. David

David Bödeln

Klockan plockas isär och service-behovet uppskattas. Detta sker så gott som omgående, därefter får du en offert som du erbjuds att acceptera. Gör det det hamnar klockan i kö i väntan på service. Du kan säkert be att få den ihopskruvad och återlämnad under tiden om du vill det.

20. wojtecki

wojtecki Borgare

Pratade med Nymans i Västerås igår. Dom behövde 3 veckor för en vanlig service.

Mårtenssons ur Brookfield