Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Väntetid på beställning

Diskussion i 'Diskussion' startad av MadeofChicken, 10 maj 2015.

1. MadeofChicken
    Trådstartare

MadeofChicken Stadsbo

För en tid sedan lade jag en beställning på en Certina klocka i en butik i Stockholm. Ungefärlig leveranstid skulle vara en vecka då dom inte hade klockan i butiken. Idag har det gått över en månad sedan jag beställde klockan. Under denna period har jag tappat lusten för klockan och är inte alls intresserad av att köpa den. När jag beställde den i butiken behövde jag inte lägga någon handpenning då dom antog att jag skulle ha den oavsett.
    Som alla klocksnackare vet så hittar man ständigt nya dinkor man är intresserad av. Och under denna långa väntetid har mina ögon öppnats upp för andra klockor. Helt enkelt är jag inte längre intresserad av klockan, hur ska jag framföra detta till butiken i fråga? Är jag tvungen att köpa den?

Hoppas på svar! Tack!

2. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Säg till rakt upp och ner att du ångrat dig. De kan inte tvinga dig att köpa, om du lagt handpenning kunde det väl hänt att den rök ifall det var avtalat så.

sjobbe, MadeofChicken och jabla gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Som sagts ovan, eftersom de inte kunde hålla utlovad leveranstid inom rimliga ramar är du inte intresserad längre.

MadeofChicken gillar detta.
  4. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Du behöver inte alls köpa den.
    Håller med Gummo. Säg precis som det är, att du ångrat dig då du hunnit tröttna eftersom det tagit en månads längre tid att få den. Förmodligen kommer de att förstå varför du ångrat dig, det hade iallafall jag gjort ifall jag sålt en klocka och leveransen tagit mycket längre tid än vad köparen väntat sig...

5. KenKun

KenKun Biskop

Fick du något kvitto? Har ni ens ingått i något avtal?

6. MadeofChicken
    Trådstartare

MadeofChicken Stadsbo

Tror jag inte behövde lägga någon handpenning då jag snackat med honom ett par gånger innan köp och att han gjorde det som en vänlig gest, därför känns det lite jobbigt att avböja köpet.

Gummo gillar detta.
  7. MadeofChicken
    Trådstartare

MadeofChicken Stadsbo

Fick inget kvitto eller något bevis på själva beställningen, förutom att dom tog mitt namn och nummer. Kan ha varit för att han lät mig avstå från handpenningen

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tvärt om för fan. Vet han vem du är så är det ju lättare att ringa och säga: "Hej, det är jag. Med tanke på att det tagit en månad att plocka hem klockan så är jag inte intresserad längre."

Det skiter väl han i. Det är ju knappast en osäljbar svindyr klocka du köpt. Har han dessutom inte ens fått klockan så kan han säkert avbeställa den om han ens har beställt den.

eriksson850, MadeofChicken, jabla och 1 annan gillar detta.
  9. MadeofChicken
    Trådstartare

MadeofChicken Stadsbo

Får ta och svänga förbi butiken då och se vad dom säger, tack för kommentaren!

10. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag har också beställt klockor som jag inte köpt. No worries.

11. Chuck

Chuck Friends of KS

Be o få 20 pinnar i rabbatt pga väntetiden :happyhappy:

12. JayLar

JayLar Borgare

Såna där situationer är lite jobbiga, men samtidigt ska man inte köpa något man inte vill ha. Quick and painful - gå in och avbeställ.

13. MadeofChicken
    Trådstartare

MadeofChicken Stadsbo

Precis, jag hoppas bara att det går att lösa. Vem vet, klockan kanske kommer in innan jag hinner besöka dom!

14. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    En polare somnade i soffan och glömde hämta ut pizzan han beställt på sin favvokvarterspizzzeria. Han tyckte det var så pinigt att han gick omvägar runt och köpte äckelpizza några kvarter bort under 6månader. Sen var vi där tillsammans en kväll då tog de fram hans pizza ur frysen och frågade oroligt om han vart sjuk.
    Certinasäljaren kanske inte är lika schysst som pizzabagarn men tror att han fattar:)

Thorn, Rookie, Spencer och 6 andra gillar detta.
  15. Bruset

Bruset Friends of KS

Från:
    GBG
    Han kommer att förstå. Kom ihåg dock att be om ursäkt för eventuella besvär även om det absolut inte är ditt fel.

Mårtenssons ur Brookfield