• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väntetid på rolex sub?

strider

Panerai
hej,

Finns det väntetid på en splitterny rolex sub? skiljer det sig mellan olika modeller ? (tex den vanliga svarta och Hulk)
Gäller det både hos en ad och gråhandlare?
 

Hugii

Audemars
Ja, nej, kanske.

Jag hade i alla fall ringt runt till några ADs och kollat för att få en uppfattning. Någon kanske har den på lager, någon har kanske sålt den. Någon kanske får den in nästa vecka.
 
Jag har fått uppfattningen att det gäller för Stockholm, men om du inte orkar vänta lång tid så är mitt tips att bara ringa en handlare i en annan stad och fråga om de råkar ha en inne och sen åka förbi. Gjorde själv så i Göteborg och då slapp jag vänta en enda dag eftersom de redan hade en inne.
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
2-3 månaders väntetid på Submariner date när jag var inne i Bergströms Ur i Malmö och frågade under mellandagarna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vilken ref och hur många?
image.jpeg
 
Inte många Rolex AD säljer så åtråvärda klockor för det priset över nätet, det är ekonomiskt självmord. (Aka, gråhandlare eller annat liknande.)

Krons har som tidigare nämnt en 116610LN i fönstret, men det finns bara tre ställen i Sthlm som får tag på HELT nya Rolex (splitterny som du själv skriver.)
Alla andra är gråhandlare/privata säljare, risken med detta är att klockan kan vara köpt från AD innan Juli 2015. Detta innebär att garantin endast är 2 år, istället för 5 som de har efter Juli 2015.
Grön tag = två år
Röd tag = fem år
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Inte många Rolex AD säljer så åtråvärda klockor för det priset över nätet, det är ekonomiskt självmord. (Aka, gråhandlare eller annat liknande.)

Krons har som tidigare nämnt en 116610LN i fönstret, men det finns bara tre ställen i Sthlm som får tag på HELT nya Rolex (splitterny som du själv skriver.)
Alla andra är gråhandlare/privata säljare, risken med detta är att klockan kan vara köpt från AD innan Juli 2015. Detta innebär att garantin endast är 2 år, istället för 5 som de har efter Juli 2015.
Grön tag = två år
Röd tag = fem år

Det är väl ändå tvärtom på tagsen?(!)

Grön= fem år och
Röd= två år?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Inte många Rolex AD säljer så åtråvärda klockor för det priset över nätet, det är ekonomiskt självmord. (Aka, gråhandlare eller annat liknande.)

Krons har som tidigare nämnt en 116610LN i fönstret, men det finns bara tre ställen i Sthlm som får tag på HELT nya Rolex (splitterny som du själv skriver.)
Alla andra är gråhandlare/privata säljare, risken med detta är att klockan kan vara köpt från AD innan Juli 2015. Detta innebär att garantin endast är 2 år, istället för 5 som de har efter Juli 2015.
Grön tag = två år
Röd tag = fem år
Tre års garantitid på 01-jul-2014 till 30-jun-2015 va? Och som ovan skriver. Röd tag, två år. Grön tag, fem år.
 
Topp