• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väntetid på rolex sub?

Chuck

Patek
2-Faktor
Showcomrece köper från AD därav 10 dagars lev, grön tag, 63000kr (beror på kurs) dock 120€ frakt. Inga konstigheter köpt en BBB blue där...
Med tanke på denna statistik så förstår man varför deras lev tider skiljer sig från våra. Vänta flera månader på en stålis känns sådär...
image.png
 

strider

Panerai
Showcomrece köper från AD därav 10 dagars lev, grön tag, 63000kr (beror på kurs) dock 120€ frakt. Inga konstigheter köpt en BBB blue där...
Med tanke på denna statistik så förstår man varför deras lev tider skiljer sig från våra. Vänta flera månader på en stålis känns sådär...
image.png
Då får man altså en helt ny rolex ( som ingen har pillat på/testat) ?
Vad finns det för nackdel?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Då får man altså en helt ny rolex ( som ingen har pillat på/testat) ?
Vad finns det för nackdel?

Min tudor var helplastad och opillad.

Det är helt upp till personen ang nackdelen. Jag förstår att långsiktiga relationer med distributör är viktiga för framtida affärer gällande garantier/priser/goodwill osv då jag själv arbetar med sådant.

Gällande nya klockor kan detta vara värdefullt om du köper klockor typ 1-2ggr år hos Samma AD. Men ska du ha en submariner med 5 års garanti säg 2-5år så är det oviktigt med relationen. Klockan håller såpass hög kvalité och har skruvad länk (justera hemma med verktyg från Kjell)

Därför ser jag ingen nackdel med att handla från Italien.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Inte många Rolex AD säljer så åtråvärda klockor för det priset över nätet, det är ekonomiskt självmord. (Aka, gråhandlare eller annat liknande.)

Krons har som tidigare nämnt en 116610LN i fönstret, men det finns bara tre ställen i Sthlm som får tag på HELT nya Rolex (splitterny som du själv skriver.)
Alla andra är gråhandlare/privata säljare, risken med detta är att klockan kan vara köpt från AD innan Juli 2015. Detta innebär att garantin endast är 2 år, istället för 5 som de har efter Juli 2015.
Grön tag = två år
Röd tag = fem år
Klockor köpta fr.o.m. 1 juli 2015 har grön tag och 5 års garanti. Samtidigt som 5 års garantin infördes förlängdes garantin med 1 år på klockor köpta fr.om. 1 juli 2013.
Grön tag = 5 års garanti.
Röd tag = 2 eller 3 års garanti beroende på om klockan är köpt före eller efter 1 juli 2013.
Edit Såg att @Zed redan svarat.
 

"Hulken"

Breitling
På En ny Hulk är väntetiden 2 år. Visserligen sa dom 1 år när jag beställde min svarta submariner med date. Den kom efter 4 månader, så det är väl värsta caset de anger. Har beställt en hulk för 2 veckor sedan. Meddelar när den kommit
 

AndyAnd

Cartier
Då får man altså en helt ny rolex ( som ingen har pillat på/testat) ?
Vad finns det för nackdel?
Jag fick hem min 114060 i fredags köpt av Show commerce. Det är andra klockan jag köper därifrån (den första var en IWC Mark XVII) och det har fungerat smärtfritt. Snabba svar, snabb leverans och klocka med all plast och kompletta tillbehör. Lägg till grymt pris på det, Riccardo lät mig få det gamla priset trots att jag köpte klockan precis innan höjningen men fick den 10 dagar efter. Knappast något som hade hänt hos AD ;) de har iaf mina rekommendationer.
 

Sideshow Bob

Cartier
Jag fick hem min 114060 i fredags köpt av Show commerce. Det är andra klockan jag köper därifrån (den första var en IWC Mark XVII) och det har fungerat smärtfritt. Snabba svar, snabb leverans och klocka med all plast och kompletta tillbehör. Lägg till grymt pris på det, Riccardo lät mig få det gamla priset trots att jag köpte klockan precis innan höjningen men fick den 10 dagar efter. Knappast något som hade hänt hos AD ;) de har iaf mina rekommendationer.

Får man fråga om du kört trusted checkout när du handlat? Känns overkill med en handlare med så gott rykte, men samtidigt funderar man om det är värt att spara in de tusenlapparna i det stora hela :)
 

BjornH

Breitling
Ställde mig i kö för en batman för ett par veckor sedan, väntetiden var då ungefär ett år. En hulk skulle ta 8 månader till 18 månader. Svarta date/no-date lär vara lite kortare.

Det var hos en AD i Stockholm. Väntetiden verkar dock variera kraftigt till inte alls beroende på var man är..
 

trasan

Breitling
Jag var också inne på Nymans i veckan och ville prova en Sub no date och en date, inga i lager och väntetid enligt tjejen i butiken. Hon nämnde aldrig hur lång väntetid dock...
 

Arte

Omega
För att flika in med relativt uppdaterat info:

Jag var nyligen på jakt efter en Submariner no date, ringde till alla AD i Stockholm , Bergström Ur i Uppsala, Nymans ur i Västerås och där varierade det allt ifrån 4-8 månader för en Sub no date. Sedan var jag inne i Örnsköldsvik hos en urhandlare (http://www.gustavssonsur.se/) som vanligtvis inte säljer Rolex men hade goda kontakter i branschen, han kunde ordna en snabbare och skulle höra av sig. Om någon är intresserad lämnar jag hans uppgifter. Jag kunde inte hålla mig så jag köpte en här på KS
 

Marieberg

Omega
Hade mailkonakt med Krons de angav 3 års väntetid, Nymans Västerås 1-2 år, Bergströms Uppsala kunde inte ge något tidsspann, Rob Engströms har inte svarat ännu....
 
Topp