• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värd renovering?

Andsan

Rolex
En arbetskamrat tillfrågade mig om detta kunde vara något. En Lemania Cronograph. Den fungerar ej, väl använd är den. Jag har försökt skruva bort locket men lyckas ej, sitter som berget.
Vad tror ni, är det något att reparera? Värdet? Modellbeteckning?



Tack på förhand
 

_jonte

Patek
Svårt att säga utan att veta hur mycket som är knas i den. Men troligtvis ja. Eftertraktad modell med ganska högt värde om den funkar. Jag bjuder en tusing som den är!! :D
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Rätt tuff som den är utseendemässigt, men verket vet jag inget om.
Värt att fixa tror jag, eftertraktad
 

Ricrob

Patek
Gr nog inte göra förlust på den hur mycket rep som än behövs..? Om inte annat vore det en styggelse att låta den gå till skrot!
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Reparera!

Var inne hos Werner på ABC och lämnade in min Omega för en liten SPA weekend. Och han hade Lemania Viggen klockan på sig. Riktigt cool. Första gången jag såg den live. Större än vad jag hade trott.

Werner var inte alls så svår som jag var rädd för. En mkt trevlig herre som sken upp som en sol när jag sa Omega på frågan om vad det var för gammal klocka jag ville ha genomgången.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Reparera!

Var inne hos Werner på ABC och lämnade in min Omega för en liten SPA weekend. Och han hade Lemania Viggen klockan på sig. Riktigt cool. Första gången jag såg den live. Större än vad jag hade trott.

Werner var inte alls så svår som jag var rädd för. En mkt trevlig herre som sken upp som en sol när jag sa Omega på frågan om vad det var för gammal klocka jag ville ha genomgången.

Mötte jag dig i dörren på ABC?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Den är absolut värd en renovering. Personligen skulle jag låtit det yttre vara och endast serva verket. Möjligtvis en lätt rengöring av tavlan.

Edit. Självfallet nya knappar/krona också :)
 

Rille

Rolex
Värd att renovera - om han vill använda den:)

Annars kan han ju lika gärna sälja den i detta skick till mögeltorskarna!
 

Andsan

Rolex
Tack för svaren

Då skall jag framföra detta till ägaren och så får man väl hoppas på att han skickar den för rep. Annars får jag lägga ett bud.
För det verkar den vara värd.

Tack

Anders
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den luktar pengar, riktigt fin! Kan tänka mig att flera med mig skulle vara intresserade av den. Har aldrig sett denna fina modell tidigare. Mycket intressant, uppföljning krävs!
 

max

Dancing Queen
Kan ju vara värt att springa in till en vettig urmakare (ta inte slupvis skiturmakare i närmsta håla) och be dem göra en snabbesiktning med kostnadsförslag. Med tanke på att krona och tryckknapp helt saknas och fukt kan ha kommit in så kan ju eventuellt kostnaderna skena lite men tavlan ser ju fin ut så det borde vara lugnt.
Absolut värt att kontrollera det till att börja med och sedan ta beslutet vad som skall göras.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Japp! Två riktigt snygga killar!
Tyckte du såg bekant ut Denke, trodde först det var Mackan från TV. Vi har ju faktiskt träffas en gång på elgigantens parkering i Södertälje när jag köpte din Glycine SST. Plus att jag köpte din Prometheus som jag inte kunde betala för att jobbet fuckade upp mina digipasser.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tyckte du såg bekant ut Denke, trodde först det var Mackan från TV. Vi har ju faktiskt träffas en gång på elgigantens parkering i Södertälje när jag köpte din Glycine SST. Plus att jag köpte din Prometheus som jag inte kunde betala för att jobbet fuckade upp mina digipasser.

Jamen just ja! Har du kvar SST'n? :)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Tyvärr har den fått gå. Saknar den lite ibland. Riktigt cool klocka med snygga oranga detaljer. Själv då, fortfarande Glycine samlare?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tyvärr har den fått gå. Saknar den lite ibland. Riktigt cool klocka med snygga oranga detaljer. Själv då, fortfarande Glycine samlare?

Delvis, har bränt igenom i stort sett hela deras modellprogram men har bara behållit de två jag gillat bäst. Är väl lite i läge att införskaffa en tredje...men vi får se... :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Riktigt ball lemania! Kan faktiskt inte tänka mig många klockor (utom panna) som skulle göra sig bättre på ett riktigt vintage militärläder. Givet att kolla vad renovering går på.
 

Andsan

Rolex
Tack för alla svar och råd

Det verkar som den lämnas in till Farfars Klocka för renovering, ca 4000 kr
Det skall bli spännande att se slutresultatet

/Anders
 
Topp