• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde av lågt nummer i en limited edition, tex FOIS

Cisse

Breitling
HEJ! Som nybliven ägare av en FOIS så gillar jag det absolut mesta med den när det gäller utseende, kvalitet och naturligtvis att den har en "riktig" 50 anniversary story. Har dock 2 frågor till Er som är mer pålästa än jag:
1) Detta är ju en numbered edition, beyder det att den fortsatt tillverkas eller hur många tillverkades?
2) Det var inte avgörande för mitt köp men jag måste erkänna att jag gillade att den hade hade ett lågt nummer. Finns det verkligt andrahandsvärde i att ha tex 1-10 eller 1-100 av en limited eller numbered edition eller är det bara känslomässigt?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Finns det ingen som kan ge ett lite trevligare och mer välkommnande svar till någon som varit medlem sedan i lördags?!
Antar att du menar "First Omega in space" ingen aning om ett lågt nummer skulle inbringa några extrapengar, men jag tvivlar på det. Nummer 1 kanske. :)

Edit: Btw, välkommen till forumet!
 

Patrik J

Rolex
Nummer 1, men de brukar väl stanna hos tillverkaren eller delas ut till någon prominent person.

Annars tveksamt såvida det inte är någon person som råkar ha ett analt intresse i ett specifikt nummer och kan tänkas betala överpris för just det numret.
 

Ryttaren

Rolex
Första och sista i serien skulle jag själv tänka mig är lite speciellt....annars not so much.

För övrigt, välkommen och grattis till den enda Speedyn jag skulle vilja ha just nu :)
 
Grym klocka, svaret är redan givet ovan, men det saknas ju en bild...

12487771254_360ff9fd71_o.jpg
 
Topp