Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värde. Blev erbjuden dessa igår

Diskussion i 'Vintage' startad av TomasSthlm, 23 juni 2016.

1. TomasSthlm
    Trådstartare

TomasSthlm Bonde

God morgon,

Blev igår erbjuden dessa klockor. Ber om ursäkt för bilderna, men bättre bilder kan jag ej få fram. Vad jag kan se så är det två st Rolex samt en Omega. image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Aquaracer2, Mernis Bajra och theargonaut gillar detta.
  2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Omegan ser riktigt bra ut, är den guldbelagd börjar de på 4'. Första Rolexen är en Bubbleback, Rolex första automatiska ur. Länken verkar vara original. Tavlan ser ommålad ut, precis som denna BB som såldes igår 6,5' :
    https://www.bukowskis.com/sv/lots/798724
    Sista ser ut att vara en 34 mm rolex, osäker om dessa finns som guldbelagda eller bara solitt guld. Ommålad tavla, värde 6-19'?

Jakobb, eriksson850, Aquaracer2 och 2 andra gillar detta.
  3. TomasSthlm
    Trådstartare

TomasSthlm Bonde

Du E grym!
    Har fått pris på Omegan 6000kr, som iof är i väldigt bra skick. Rolexklockorna kan jag nog bjuda fritt på.

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Behövs som mer info för att göra en vettig värdering. Tex boettmaterial gör stor skillnad.

TomasSthlm gillar detta.
  5. Strindberg

Strindberg Biskop

Varför är BB'na så billiga egentligen? De är ju "lite" små, men ändå... Snygga och intressanta.

6. TomasSthlm
    Trådstartare

TomasSthlm Bonde

Jag vet stt Omegan är guld på stål, och Rolexen är inte solid guld. Vi får se om jag slår till på alla eller inte.

7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Bra BBs kostar över 20'. Ommålade är inte så heta.

8. Vic

Vic Torpare

Helt ok pris på Omegan i.m.o. om den är i fint skick och går som den ska.

9. Macklin

Macklin Stadsbo

Läge att köpa och lägga i bankvalvet? ;)

10. Per

Per Björklövens finest

Om du tror att modet där små, små klockor kommer tillvaka så kan det bog vara en bra idé om du shoppar fina i bra skick. Om du inte tror att modet landar där så är det nog klokare att hålla dig till klockor som är mellan 36-40mm stora. Om vi nu talar om det som investeringsidé.

Seikosthlm, Femitolv, Strindberg och 1 annan gillar detta.