• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde Omega Seamaster Memomatic?

Pigge

Breitling
Hej någon som kan säga ungefär vad en omega seamaster memomatic i bra skick är värd? utan länk alltså bara själva klockan

Har ingen bild på den just nu tyvärr vet ej om det finns olika modeller osv? Men ungefärligt pris om någon vet?
Vore till stor hjälp

Mvh Pigge
 

JohnDoe

Rolex
Kan rekommendera att posta i tråden "vad är den värd" som ligger på typ sidan tre just nu. Annars ger en snabb googling på
"omega seamaster memomatic price" några exempel på bilder och priser. Obs sista länken är rätt gammal men ger lite allmän fakta om memomatic. Kan tänka mig att den som vågar sig till sidan två på google kan hitta ännu mer :). Kanske rentav en bild på en likadan klocka så blir det lättare för de kunniga i ämnet att bistå med mer info

https://www.collectorsquare.com/en/watches/omega/seamaster-memomatic/lpi
http://www.chrono24.com/en/omega/memomatic--mod63.htm
http://omega-constellation-collectors.blogspot.se/2009/06/omega-seamaster-memomatic-watches.html
 

fc2

Rolex
Bör kanske ligga i Vintage-delen men men. En Memomatic i bra skick ligger på ca 20k+. På chrono24 ligger de från 18 och uppåt. Svårt att säga vilka som är dyrast, 166.071 eller .072. Personligen gillar jag flightmaster-varianten mest men har den andra... Tavelfärger verkar spela lite mindre roll även om jag personligen gillar den gråa minst, trots att det är en sådan jag har. Håll koll på servicekostnader då Omega slutat leverera delar till dessa och klockan måste till Bienne.
 

fc2

Rolex
Ser ok ut. Lite halvbra bilder där jag inte ser hur mycket av sunburst som är kvar. Bakstycket ser lite slitet ut men det gör inget. Tavlan ser bra ut och tritiumet har en väldigt trevlig gul färg samt alla index har kvar sitt tritium.
 

JohnDoe

Rolex
Hmm vad hände med bilderna? Raderade. Skumt! Undrar om det var den på kaplans auktion han ville få värderad.
Kanske admin kan lägga tillbaka bilderna. Bra med tidsgräns på ändring av inlägg.
image.jpg
 

Pigge

Breitling
Vad snackar du om? Varför skulle jag inte få ta bort bilderna om jag vill det. Nej det är inte den klockan. Fick svar på min fråga case closed
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad snackar du om? Varför skulle jag inte få ta bort bilderna om jag vill det. Nej det är inte den klockan. Fick svar på min fråga case closed
Inte så man uppför sig på ett forum där medlemmar engagerar sig och hjälper till. Om man i efterhand tar bort information blir trådarna meningslösa.
 
  • Like
Reactions: Ako

JohnDoe

Rolex
Forumet är inte tänkt för att vara ett "hit run" identifieringsforum där man kan få sin klocka snabbvärderad, plocka bort alla spår av sin fråga och sedan göra "bizznizz...". Då rekommenderar jag att man går till någon godkänd värderare och vackert betalar vad en värdering kostar. En annan aspekt på nya besökare som kommer in och vill ha en klocka värderad och sedan vill "rensa" är att klockan kan ha en tveksam historik som det brukar heta. Kort sagt så är det så att vill man ha hjälp här får man acceptera att stå för sina inlägg och bilder. Kan man inte det då blir vi rätt misstänksamma då det förekommer en del kriminella aktiviteter runt dyrare klockor. Exempelvis förfalskningar, stölder, bedrägerier osv. Det är inget vi på forumet vill bidra till på något sätt.
 
  • Like
Reactions: Ako

Wemb

Cartier
Vad snackar du om? Varför skulle jag inte få ta bort bilderna om jag vill det. Nej det är inte den klockan. Fick svar på min fråga case closed
Vad är det för attityd?!
Du får utförlig hjälp av vänliga själar mitt i natten på ett entusiastforum, visa lite tacksamhet.

Om du är för snål för att gå och få klockan värderad så kan du väl iallafall se till att följa de riktlinjer och den goda hyfs som finns på det här forumet om du vänder dig hit?
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp