• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde omega

Tjing,

Har möjlighet att köpa denna av en bekant.
Ber redan nu om ursäkt för den dåliga bilden.
Allt jag vet är att klockan är från -68.
image.jpg
image.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
De har ju rusat som fasen denna pie pans. Skulle säga 9-10k förutsatt att luggarna inte är runda, tavlan inte nämnvärt skadad och att "guldet" inte är nött to much. Men intresset för guld på stål är ganska lågt jämfört med the real deal eller stålisarna.

Edit: Noterade vad Aurum påtalade, originalkronan tycks saknas, drar ned värdet något.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Om tavlan ser fin ut, tycker jag att du skall slå till på 5. Kolla skicket på stjärnorna på boettlocket (guldemblemet)! Om guldet inte är allt för slitet så är det bara att köra om du gilla modellen!

Posta gärna några närbilder både på tavlan och baksidan!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Posta gärna några bilder där klockan är i fokus. Tar du dig tiden att göra en tråd så tycker jag det kunde läggas lite tid på bilder.

5 kakor är väl knappast ett kap fast gillar du modellen så, klipp till. Tänker om det blir en service så drar det iväg.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Posta gärna några bilder där klockan är i fokus. Tar du dig tiden att göra en tråd så tycker jag det kunde läggas lite tid på bilder.

5 kakor är väl knappast ett kap fast gillar du modellen så, klipp till. Tänker om det blir en service så drar det iväg.

Service cirka 1800 ink nytt glas.. 5k är ett helt ok pris.
 

Brogren

Cartier
Kolla så att tavlan inte är sliten. Om det bara är lite lätt smuts ser jag det inte som några problem men repor och skav på tavlan är inte snyggt.
Sen att kanterna på boetten inte är rundade som sagt.

Hade jag fått erbjudande om att köpa den för 5' hade jag köpt den idag.
 
Topp