Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värde på en Baume Mercier Geneve 18K guld klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av MrErik, 19 september 2015.

1. MrErik
    Trådstartare

MrErik Torpare

Hej
    Har suttit och googlat lite men hittar inte igen modellen så har haft svårt att få fram någon gissning på värdet. Kanske någon här har kunskapen och kan hjälpa till direkt? Tacksam för all information och länkar folk kan bidra med.
    Bifogar bild. IMG_3429.JPG

eriksson850 gillar detta.
  2. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Är ingen expert men jag skulle gissa att värdet ligger väldigt nära det guldet väger.

3. Strindberg

Strindberg Biskop

Är expert på guldisar-att-skrota, och skulle hävda att värdet har gått upp på själva klockorna, så @Asplund har nog lite fel här, beroende på B&M's värde, som jag däremot inte är expert på. Är länken i guld?

Norra gillar detta.
  4. MrErik
    Trådstartare

MrErik Torpare

Ja länken är i guld också.

5. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Jo men det beror som sagt på märke, och B&M och den där modellen skulle jag tro betingar väldigt lite.

6. Patric Aronsson

Patric Aronsson Friends of KS

Kan konstatera att guldur på ebay iaf senaste året hämtat sig ganska ok. Dvs mer än guldpriset generellt i avslut. Äldre quartzur, pensionsklockor är dock undantaget men automatare av ngt sånär bekanta tillverkare har enligt mig ökat senaste 1-1,5 år.. ( hänger en del på ebay.de ).

7. Chatin

Chatin Torpare

Är det någon som vet vad det är för klocka. Den är gul iallafall.

Bifogade filer:

Mårtenssons ur Brookfield