Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värde på en Omega Geneve?

Diskussion i 'Vintage' startad av tommyren, 15 april 2016.

1. tommyren
    Trådstartare

tommyren Bonde

Från:
    örebro
    En kollega hittade sin gamla konfirmationspresent och hoppades på jackpot såklart. Presenten är en blå Omega Geneve. Konfirmationen ägde rum 1977 och jag gissar på att klockan är därifrån nånstans.
    Det verkar vara ett cal.1030 verk i den. Växlar datum bra men inte använd sedan tidigt nittiotal. Sitter på ett anskrämligt läderband.
    Hairlines finns det en del, glaset är repigt men inte farliga dings.
    Vad kan den vara värd är såklart frågan?
    Självklart finns det bilder :) image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

2. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Tja,
    Jag skulle säga runt 1500-2500kr

eriksson850 och tommyren gillar detta.
  3. tommyren
    Trådstartare

tommyren Bonde

Från:
    örebro
    Jag hade lagt en kvalificerad gissning i de trakterna jag med men ville konsultera KS innan såklart.
    Ägaren sitter på Chrono24 och letar efter likadana hoppas kunna bumpa sin biljett till Indonesien till Business Class om han säljer sin.

Tripeiro. gillar detta.
  4. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Tyvärr blir nog inte resan betalad av den. :)
    Kul som köpare dock, mkt klocka för pengarna får man när man köper gamla och ärliga Omegas! Tavlan på kollegans lär är dock läskigt vacker när den får leka i solen under ett fräscht plexi!

tommyren gillar detta.