• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde på en Omega Geneve?

tommyren

Cartier
2-Faktor
En kollega hittade sin gamla konfirmationspresent och hoppades på jackpot såklart. Presenten är en blå Omega Geneve. Konfirmationen ägde rum 1977 och jag gissar på att klockan är därifrån nånstans.
Det verkar vara ett cal.1030 verk i den. Växlar datum bra men inte använd sedan tidigt nittiotal. Sitter på ett anskrämligt läderband.
Hairlines finns det en del, glaset är repigt men inte farliga dings.
Vad kan den vara värd är såklart frågan?
Självklart finns det bilder :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jag hade lagt en kvalificerad gissning i de trakterna jag med men ville konsultera KS innan såklart.
Ägaren sitter på Chrono24 och letar efter likadana hoppas kunna bumpa sin biljett till Indonesien till Business Class om han säljer sin.
Tyvärr blir nog inte resan betalad av den. :)
Kul som köpare dock, mkt klocka för pengarna får man när man köper gamla och ärliga Omegas! Tavlan på kollegans lär är dock läskigt vacker när den får leka i solen under ett fräscht plexi!
 

Brunleif

Panerai
Köpte denna för 3000, var det för mycket?
166.041 från 1968 med cal 565.

20170306_161932.jpg
20170306_181630.jpg

För mycket är svårt att svara på.
Frågan är väl vad du avser, för mycket om du tänkt fortsätta äga den och använda? I sånt fall nej det tycker jag inte. Det går alltid att hitta billigare, men den ser ju bra ut.
För mycket för att flippa och tjäna pengar på? Om svaret är ja har du nog ingen vinstmarginal.
 
För mycket är svårt att svara på.
Frågan är väl vad du avser, för mycket om du tänkt fortsätta äga den och använda? I sånt fall nej det tycker jag inte. Det går alltid att hitta billigare, men den ser ju bra ut.
För mycket för att flippa och tjäna pengar på? Om svaret är ja har du nog ingen vinstmarginal.

Ja exakt, hadde tänkt använda den länge. Tack för svar
 
Topp