Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värde på en Omega Speedmaster Automatic som gått sönder?

Diskussion i 'Diskussion' startad av eivindvr, 14 november 2015.

1. eivindvr
    Trådstartare

eivindvr Torpare

Hej, jag har nyligen köpt en Omeega Speedmaster Automatic från 88 som jag gav 14500:- för.
    Har haft den i ca en månad men idag stannade den och jag hör något som rasslar när jag skakar den.
    Det var min första "riktiga" klocka och jag hade ännu inte vant mig vid storleken så nu är jag jätte besviken :-(

Har läst att reparation och service på en automatic kan bli blodig.
    Nu går jag i tankarna att gå upp till en pro istället. Men hur är möjligheterna att sälja alt byta in en automatic som måste lagas?

Tacksam för svar!

2. Krostiffer

Krostiffer Borgare

Jag vill inte göra dig besviken men jag skulle gissa på att du kanske får tillbaka hälften av pengarna du köpte klockan för... Men det finns andra på forumet som kan detta bättre!

3. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Lämna in för kostnadsförslag , det behöver inte bli superdyrt kanske?

4. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Öppna klockan och lägg in en bild på verket här? Finne många här med läskiga falkögon när det kommer till att spotta fel.

5. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Surt, gå till en urmakare och be om ett kostnadsförslag. Tror du tjänar på att laga den framför att sälja den i vilket fall som helst

6. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Jag tror som Ako; lämna in och be om ett kostnadsförslag.

Servicekostnaden är mycket riktigt hög och det beror på att urverket på din klocka har en kronografmodul som visserligen går att serva, men som vanligtvis plockas ut och ersätts med en ny istället. Priset stiger förstås beroende på fel; om detta ligger i urverket och inte i modulen och kräver nya delar så tillkommer ju ytterligare kostnader.

Att sälja en defekt Speedy går ju såklart, men då får du också betalt därefter.

Vänligen
    Forumets undersköterska

Icaras och nissehult gillar detta.
  7. eivindvr
    Trådstartare

eivindvr Torpare

Tack för era svar!
    Jag lämnade in klockan och det var inget större fel på den förutom att den behövde servas och byta någon liten grej.
    Det skulle kosta 2900 sek och ta ca 3-4 veckor.

JohnDoe, Icaras, paradis och 2 andra gillar detta.
  8. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Det va ju inte alls farligt!
    Krons tar 5500 för en vanlig service på en Speedy Pro (och Co-axial)..

9. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Var servas klockan, mycket bra pris

10. Starship

Starship Stadsbo

Bra att du inte panikdumpade den för en spottstyver!

Mårtenssons ur Brookfield