• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde på en Yachmaster?

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej,
Jag undrar om man kan få ett expertutlåtande om ungefärligt värde på en sådan här liten buse?
Den är från ca 07/08 och är komplett med box och cert (har inte det tillhands, men kan kolla upp. Samma sak gäller ref)

Den är ordentligt använd i både kontors och hård arbetsmiljö. Det finns en hel del dings och (hair)lines. Spännet är slitet. Glas och tavla är perfekt. Servicar är gjorda som dom skall hos Bergströms i Malmö och den har även fått sig en polering för ett par år sedan.

Är inte ute efter någon exakt siffra, men på ett ungefär om det går. Och inga privata mess, för den är inte till salu! :)

Tack på förhand!

20160707_192924_001~2.jpg


20160707_190629~2.jpg


20160707_190646~2.jpg


20160707_190702~2.jpg


20160707_190622_001.jpg
 
Senast ändrad:

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ref 16623.
Är själv på jakt efter en likadan fast med vit tavla. Värde 60-65k. Inte mer än 70. :)
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Letade efter en sådan tråd men hittade ingen (såg väl inte skogen för alla träden)... Copy/pastar denna in dit då. Tack!
 

Mauritz

Rolex
Den är värd precis så mycket som någon är villig att betala, men runt 60k skulle jag säga.
Grym klocka med sina "battle scars"....
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Modellen kom 2005. Den listar idag 112000 kr. Resten styr marknaden. 70000 kr skulle jag tro du kan få om den går att polera upp till nyskick. Lite minus att du inte har papper på den. Det gör den ointressant för många. Andra bryr sig inte, men vill heller inte betala så mycket. Ett tavelbyte kostar drygt 5000 kr med montering.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Modellen kom 2005. Den listar idag 112000 kr. Resten styr marknaden. 70000 kr skulle jag tro du kan få om den går att polera upp till nyskick. Lite minus att du inte har papper på den. Det gör den ointressant för många. Andra bryr sig inte, men vill heller inte betala så mycket. Ett tavelbyte kostar drygt 5000 kr med montering.
Svårt att polera upp den länken till nyskick...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Här har du nog spannet för en slitet yacht-master från 2007 fullset och med dokumenterad servicehistorik. 49000-70000 kr. Historien saknas och som också har betydelse. Hur många ägare? Vad har de gjort/inte gjort med klockan? Har någon öppnat den som inte är kunnig och fixat?
 
Topp