• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde på Eterna-Matic Centenaire 61?

core

Breitling
Eftersom jag ej har rättighet till att skriva i "köpes och säljes-delen" så gör jag ett inlägg här istället. Jag hoppas det inte är någon fara då jag vanligtvis inte har något intresse av klockor, därför har jag ingen aning om hur jag ska komma upp i 20 inlägg.

Hej.

Min gammelmormor på 83 år tyckte att jag var i behov av pengar, därför gav hon mig en gammal klocka som hon ville att jag skulle sälja vidare, närmare bestämt en Eterna-Matic Centenaire 61.

Annonser finns redan på både Blocket (http://bit.ly/1daOFBI) och Kramforstorget (http://bit.ly/1ibtvrj), det är min mormor som har lagt upp båda två. Endast en person har visat intresse och han/hon ville pruta. När jag sökte på eBay för ungefär två månader sedan så såg jag några få annonser där folk hade lagt ut denna klocka för runt 6000 kr, dessa annonser verkar dock vara borta nu.

Glaset är helt och klockan håller tiden, det är en vintageklocka. Min mormor skulle skicka några fler bilder på klockan, men jag har inte fått dem än så jag lägger helt enkelt upp dem här när jag har fått dem. Tills vidare får ni nöja er med bilderna från annonserna.

Så, vad tror ni klockan är värd? Hur mycket kan jag få för den? Någon här som är intresserad av att köpa?

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • 1391882971_42_0.jpg
    1391882971_42_0.jpg
    41.3 KB · Visningar: 198
  • 1466951905.jpg
    1466951905.jpg
    50.9 KB · Visningar: 183

barnefko

Omega
1500,- -2000 låter rimligt.

Denna verkar vara helstål varianten - sedan finns det också varianten med gold på ovansidan och stål mot handleden vilket gör den litet finare(min version) .
Dyraste modellen i serien är den som är gjord av 14k helguld.

Skulle säga så här: det ser ut för mig som om den emotionella värden av din klocka ligger långt över det du faktisk kommer få här på forumet, ngn pantbank eller tradera.

Har själv en sådan och beslutade att skicka den till McGuyver här på forumet för en service och putsa upp den. Kan bara säga att resultatet blev kanonbra och jag nu har en finfin klocka från min far som kommer ges till nästa generation ngn gång

PS: min säger "Hej"
 

core

Breitling
Fin klocka! 1500-2000 är nog max vad du kan räkna med att få för den.


J

1500,- -2000 låter rimligt.

Denna verkar vara helstål varianten - sedan finns det också varianten med gold på ovansidan och stål mot handleden vilket gör den litet finare(min version) .
Dyraste modellen i serien är den som är gjord av 14k helguld.

Skulle säga så här: det ser ut för mig som om den emotionella värden av din klocka ligger långt över det du faktisk kommer få här på forumet, ngn pantbank eller tradera.

Har själv en sådan och beslutade att skicka den till McGuyver här på forumet för en service och putsa upp den. Kan bara säga att resultatet blev kanonbra och jag nu har en finfin klocka från min far som kommer ges till nästa generation ngn gång

PS: min säger "Hej"


Tack för svar, här kommer några fler bilder om det skulle vara intressant.
 

Bilagor

  • -14777399455E29B7BA.png
    -14777399455E29B7BA.png
    24.3 KB · Visningar: 83
  • 1433362114257F0DAD.png
    1433362114257F0DAD.png
    25.6 KB · Visningar: 86
  • berra 001[2].jpg
    berra 001[2].jpg
    29.6 KB · Visningar: 93
Topp