Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värde på Eterna-Matic Centenaire 61?

Diskussion i 'Diskussion' startad av core, 16 mars 2014.

1. core
    Trådstartare

core Torpare

Från:
    Kramfors
    Eftersom jag ej har rättighet till att skriva i "köpes och säljes-delen" så gör jag ett inlägg här istället. Jag hoppas det inte är någon fara då jag vanligtvis inte har något intresse av klockor, därför har jag ingen aning om hur jag ska komma upp i 20 inlägg.

Hej.

Min gammelmormor på 83 år tyckte att jag var i behov av pengar, därför gav hon mig en gammal klocka som hon ville att jag skulle sälja vidare, närmare bestämt en Eterna-Matic Centenaire 61.

Annonser finns redan på både Blocket (http://bit.ly/1daOFBI) och Kramforstorget (http://bit.ly/1ibtvrj), det är min mormor som har lagt upp båda två. Endast en person har visat intresse och han/hon ville pruta. När jag sökte på eBay för ungefär två månader sedan så såg jag några få annonser där folk hade lagt ut denna klocka för runt 6000 kr, dessa annonser verkar dock vara borta nu.

Glaset är helt och klockan håller tiden, det är en vintageklocka. Min mormor skulle skicka några fler bilder på klockan, men jag har inte fått dem än så jag lägger helt enkelt upp dem här när jag har fått dem. Tills vidare får ni nöja er med bilderna från annonserna.

Så, vad tror ni klockan är värd? Hur mycket kan jag få för den? Någon här som är intresserad av att köpa?

Tack på förhand!

Bifogade filer:

2. core
    Trådstartare

core Torpare

Från:
    Kramfors
    Någon?

3. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Fin klocka! 1500-2000 är nog max vad du kan räkna med att få för den.

J

Icaras och theargonaut gillar detta.
  4. barnefko

barnefko Bonde

Från:
    Umeå
    1500,- -2000 låter rimligt.

Denna verkar vara helstål varianten - sedan finns det också varianten med gold på ovansidan och stål mot handleden vilket gör den litet finare(min version) .
    Dyraste modellen i serien är den som är gjord av 14k helguld.

Skulle säga så här: det ser ut för mig som om den emotionella värden av din klocka ligger långt över det du faktisk kommer få här på forumet, ngn pantbank eller tradera.

Har själv en sådan och beslutade att skicka den till McGuyver här på forumet för en service och putsa upp den. Kan bara säga att resultatet blev kanonbra och jag nu har en finfin klocka från min far som kommer ges till nästa generation ngn gång

PS: min säger "Hej"

5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Frrecka

6. core
    Trådstartare

core Torpare

Från:
    Kramfors

Tack för svar, här kommer några fler bilder om det skulle vara intressant.

Bifogade filer:

Mårtenssons ur Brookfield