• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde på Speedmaster originallänk (70-tal)?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har en speedmaster 71a till salu och en spekulant är intresserad att köpa den utan länk. Länken är en originallänk, ref 1171. Dvs inte en utbyteslänk.

Vad kan en sån vara värd? 2000 kr?

image.jpg


image.jpg
 

rogart-63

Patek
Va vill han inte ha länk :woot: . Finns ju inget som slå en sån snygg speedmaster länk . Alla dar i veckan skulle jag välja länk framför läder eller nato . Dyrt att köpa på sig sen .
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Sålde en nyligen för 1700, men jag är ju alltid för billig. :angel:

Vad ska du ha till Ploppen, Karatekid? Jag minns inte vad som satt på. … och har du bytt urtavla än?
Jodå den fick sitt välförtjänta tavelbyte men sekundvisaren behöver tightas till som du sa. Länken som satt på var mesh, har nu fixat isofrane och jag trodde att jag var set tills jag fick syn på länken nedan...
YXFFYOn.jpg


Det är den här länken jag är ute efter men lyckas inte hitta referensen..

DPP_0181_zps42667b28.jpg

DPP_0177_zps0c0125d7.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20141124_100823.jpg
    IMG_20141124_100823.jpg
    259 KB · Visningar: 63

Patrik J

Rolex
Jodå den fick sitt välförtjänta tavelbyte men sekundvisaren behöver tightas till som du sa. Länken som satt på var mesh, har nu fixat isofrane och jag trodde att jag var set tills jag fick syn på länken nedan...
YXFFYOn.jpg


Det är den här länken jag är ute efter men lyckas inte hitta referensen..

DPP_0181_zps42667b28.jpg

DPP_0177_zps0c0125d7.jpg


Så djävla bra det blev med tavelbytet:D Jag gillar ju Plopp med mesh bäst, men vill du hitta en sån länk så kör hårt.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Så djävla bra det blev med tavelbytet:D Jag gillar ju Plopp med mesh bäst, men vill du hitta en sån länk så kör hårt.
Ja, först klickade det inte men sen... föll jag pladask.
Du råkar inte veta vad det är för ref på den länken? Den ser ju inte ut att vara samma som de vanlig plopp länkarna och den ska vara designad av gay freres om det är till någon hjälp..
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Inga problem. Tavlan påminner om gamla snöflingor. Kan det ha varit samma företag som tillverkade tavlorna eller åtminstone samma färg på dom?

Flingan du köpte var grym btw...
Det är vad jag läst också. De tidiga flingorna med mooncrate dials och mk1 tavlorna kom från samma tillverkare och var tillverkade av samma material vilket förklarar den identiska patineringen. Omega gick dock tidigt över till mk2 tavlorna vad jag förstår.
Tack, har precis köpt en länk, ska nu bara hitta rätt endlinks :)
 
Topp