Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värdeintyg

Diskussion i 'Diskussion' startad av meuller, 20 maj 2015.

1. meuller
    Trådstartare

meuller Bonde

Hej!

Jag har tyvärr fått min klocka stulen, en rolex 17014. Nu är det så att jag är student och fortfarande skriven hos mina föräldrar för att jag bor i andra hand. Deras försäkring vill att jag har ett värdeintyg på klockan vilket jag var dum nog att inte fixa.. Finns det någon möjlighet att lösa detta i efterhand? Jag har bra bilder på klockan, några länkbitar kvar samt alla upppgifter.

Hjälp och råd uppskattas

2. Wemb

Wemb Friends of KS

Vad menas med "alla uppifter"?
    Har du kvar originalcert. och boxen?

3. Landshark

Landshark Borgare

4. meuller
    Trådstartare

meuller Bonde

Hade
    Skulle kanske varit lite tydligare där. Cert har jag ej, syftade på serienummer och så.

5. Kim

Kim Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kaplans kan göra sånt i efterhand! Skicka med så mycket info/bilder som möjligt.

6. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Vilken jäkla tur... Hoppas det löser sig...

7. Kim

Kim Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det får vi hoppas. Borde inte vara några problem

8. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Hoppas det löser sig med hjälp av Kaplans!

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du behöver fortfarande styrka att du ägt klockan med exempelvis bilder med dig med klockan på dig. Kolla det innan du lägger pengar på värderingsintyg (vilket låter konstigt att det går att lösa i efterhand).

Beror säkert på försäkringsbolag, men är det en känd modell så kan de säkert ge dig ett uppskattat värde utan att du har värderingsintyg.

10. Kim

Kim Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är nog inte ett "värderingsintyg" i den formen. Är för att försäkringsbolaget ska veta vad de ska betala ut om det blir aktuellt. När det hände mig, skötte kaplans och försäkringsbolaget all dialog efter jag bifogat all information till kaplans.
    Självklart med mina bilder på klockan osv..
    Så jag fick inget intyg i handen, utan var för att försäkringsbolaget skulle ha någon som helst aning vad den var värd.

11. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Styrka ägande kan du göra genom bilder precis som yonsson säger. Mitt försäkringsbolag godtar bilder i kombination med servicekvitton etc (från AD) för styrkande av äkthet och ägande.
    Dvs har du någon som helst dokumentation, så skicka med den till försäkringsbolaget.

12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag menar bara att det säkert går att ge underlag utan att behöva blanda in en extern part som gör bedömningen mot en kostnad. Det är ju inte världens ovanligaste klocka, så exempelvis länkar till aktiva eller avslutade annonser kanske skulle funka.

13. Kim

Kim Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Självklart, var mest om man inte riktigt hade koll själv. Sedan kanske försäkringsbolaget kräver det. Beror väl på vilka man har att göra med.

14. Kim

Kim Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Självklart, var mest om man inte riktigt hade koll själv. Sedan kanske försäkringsbolaget kräver det. Beror väl på vilka man har att göra med.

15. meuller
    Trådstartare

meuller Bonde

Hör med Kaplans och hoppas på det bästa!
    Tack för hjälpen alla!

Mårtenssons ur Brookfield