• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdeintyg

meuller

Omega
Hej!

Jag har tyvärr fått min klocka stulen, en rolex 17014. Nu är det så att jag är student och fortfarande skriven hos mina föräldrar för att jag bor i andra hand. Deras försäkring vill att jag har ett värdeintyg på klockan vilket jag var dum nog att inte fixa.. Finns det någon möjlighet att lösa detta i efterhand? Jag har bra bilder på klockan, några länkbitar kvar samt alla upppgifter.

Hjälp och råd uppskattas
 

Kim

Panerai
Kaplans kan göra sånt i efterhand! Skicka med så mycket info/bilder som möjligt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du behöver fortfarande styrka att du ägt klockan med exempelvis bilder med dig med klockan på dig. Kolla det innan du lägger pengar på värderingsintyg (vilket låter konstigt att det går att lösa i efterhand).

Beror säkert på försäkringsbolag, men är det en känd modell så kan de säkert ge dig ett uppskattat värde utan att du har värderingsintyg.
 

Kim

Panerai
Är nog inte ett "värderingsintyg" i den formen. Är för att försäkringsbolaget ska veta vad de ska betala ut om det blir aktuellt. När det hände mig, skötte kaplans och försäkringsbolaget all dialog efter jag bifogat all information till kaplans.
Självklart med mina bilder på klockan osv..
Så jag fick inget intyg i handen, utan var för att försäkringsbolaget skulle ha någon som helst aning vad den var värd.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Styrka ägande kan du göra genom bilder precis som yonsson säger. Mitt försäkringsbolag godtar bilder i kombination med servicekvitton etc (från AD) för styrkande av äkthet och ägande.
Dvs har du någon som helst dokumentation, så skicka med den till försäkringsbolaget.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är nog inte ett "värderingsintyg" i den formen. Är för att försäkringsbolaget ska veta vad de ska betala ut om det blir aktuellt. När det hände mig, skötte kaplans och försäkringsbolaget all dialog efter jag bifogat all information till kaplans.
Självklart med mina bilder på klockan osv..
Så jag fick inget intyg i handen, utan var för att försäkringsbolaget skulle ha någon som helst aning vad den var värd.
Jag menar bara att det säkert går att ge underlag utan att behöva blanda in en extern part som gör bedömningen mot en kostnad. Det är ju inte världens ovanligaste klocka, så exempelvis länkar till aktiva eller avslutade annonser kanske skulle funka.
 

Kim

Panerai
Jag menar bara att det säkert går att ge underlag utan att behöva blanda in en extern part som gör bedömningen mot en kostnad. Det är ju inte världens ovanligaste klocka, så exempelvis länkar till aktiva eller avslutade annonser kanske skulle funka.
Självklart, var mest om man inte riktigt hade koll själv. Sedan kanske försäkringsbolaget kräver det. Beror väl på vilka man har att göra med.
 

Kim

Panerai
Jag menar bara att det säkert går att ge underlag utan att behöva blanda in en extern part som gör bedömningen mot en kostnad. Det är ju inte världens ovanligaste klocka, så exempelvis länkar till aktiva eller avslutade annonser kanske skulle funka.
Självklart, var mest om man inte riktigt hade koll själv. Sedan kanske försäkringsbolaget kräver det. Beror väl på vilka man har att göra med.
 
Topp