• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdera super compressor

KMS

Rolex
Den säljaren ligger alltid högt. Oklart om han säljer något alls...
Priserna har väl gått upp lite men 36mmetarna brukar starta vid 3k strecket. Hamilton, Wittnauer, Enicar mm kan vid finare ex dra förbi 10k (Framförallt Enicar)
42mmetarna däremot är dyrare/ovanligare.
Mao de du länkar till är i min värld för dyra.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Den säljaren ligger alltid högt. Oklart om han säljer något alls...
Priserna har väl gått upp lite men 36mmetarna brukar starta vid 3k strecket. Hamilton, Wittnauer, Enicar mm kan vid finare ex dra förbi 10k (Framförallt Enicar)
42mmetarna däremot är dyrare/ovanligare.
Mao de du länkar till är i min värld för dyra.
Ja efter att ha kollat lite verkar det helt ointressant .
 

Calle med C

Panerai
Som tidigare nämnt, den där greken/cyprioten ligger alltid på höga priser. Prova att lägga ett bud istället, för även om många av klockorna är tjusiga och nyservade betingar dom ett alldeles för högt pris och jag kan inte tro att han får mycket sålt. De två exemplaren du länkar till har legat ute länge.

Runt 2500- 3000:- och uppåt för 36 mm brukar/brukade vara standard, beroende på skick, funktion, märke etc, men jag jag ser helt klart en uppgång i pris på dessa små rackare. Speciellt med dom som har en fungerande inre vridningen.

Hör av dig om du du skulle behöva mer hjälp. Jag hade en period när jag var rätt insnöad på EPSA.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det känns som modellen är prisvärd och borde ha bra potential att klättra till ca 10000 kr åtminstone, men den där säljaren har tagit i rejält vid prissättningen. Har själv en 36 mm som jag trivs bra med.
image.jpg
 
Topp