• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdering 4 fickur.

P-A

Sir Spamalot
Hej!

En kollega vill sälja dessa fickur. Vad är de värda?

Nr 1: Longines
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Nr 2: Omega
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Nr 3: Omega
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Nr 4: Gallone 8 days
image.jpg

image.jpg
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hej. Alla verkar vara i rätt bra skick , och klart köpvärda till rätt pris
När jag började samla klockor för 30 år sedan ville alla äldre samlare ha fickur snarare än armbandsur och skulle tro att dessa klockor då låg i cA 1200 st men
Tyvärr finns inte många kvar av fickurssamlarna och de få jag känner är runt 80 år eller mer
Priserna har rasat . Farsan är 80 och sAmlar. Jag köpte nyligen ett klockskåp i trä och glas
Med 55 fickur åt honom , de flesta i klass med dessa av en känd antikhandlare för 9500 kr totalt
Visserligen ett kap men när en handlare kan slumpa iväg fina fickur för under 200 i snitt
Märker man att luften gått ur detta samlarområde.
Om man ser till just dessa klockor är alla av modell samlare vill ha
Longines var på den tiden lite värre att få tag på än omega men omega med röd 12 a
Var också lite extra bra och hebdomas 8 dagars ( eller gallone som den verkar heta här
) är också i klass med dem
Jag vet inte riktigt vad man ska sätta för pris. Kanske drygt 300/st bör du kunna ge men med reservation att några av
Dem möjligtvis kan passera 6-700 /st på nätauktion vid en bra dag
 

Olaa

Cartier
Gillar utseendet på verket pååå no:2, kolla upp denna lite mer noga, mikrojustering visar på bättre nivå av caliber:) eller jag tar den direkt för en tusing :angel:
 
  • Like
Reactions: P-A

Donkii

Boushh
2-Faktor
1000 lappen stycket är nog möjligt att plocka för Omegorna vid en Tradera auktion och säkert några lappar till om du säljer via Omegaforums.net .. Longinesen strax under och den sista i klass med Omegorna en bra dag.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Longinesen 700 pix, omegorna 1300/st, Gallonen oklart, runt en tuss (jag kan ev vara intresserad av den, kanske kan man få se den?).

Här låter jag tvärsäker, och jag kan ju ha fel, men detta är vad jag tror.
 
Topp