• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdering, Breitling Superocean

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Hej!

Går i bytes/sälj tankar. Har en Breitling Superocean, ref. A17040. Klockan har ett nytt Hirsch Lucca armband, dock med breitling originalspänne

Box/Cert saknas.

Enligt egna efterforskningar av jämförbara ur så verkar en rimlig prislapp vara 9-10000:-. Kan man få detta bekräftat av den eminenta panelen på forumet, är det en rimlig prissättning?


CqYE3As.jpg
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Tack för input. För att förtydliga lite så får svaren gärna inkludera en rekommenderad prislapp :)

/P
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Så som du beskriver den skulle jag nog säga att 8.000:- är en rimlig prislapp.
Med lite flyt kan du kanske få en slant till.
 

Ricrob

Patek
Ja, det är lite för dyrt, spec utan länk skulle jag säga. Box o papper är inte superviktigt på den typen av klocka men såklart en bonus, länk däremot vill de flesta ha och kostar apa att köpa till efter.
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Tack för kloka ord. Tycker själv att 8000:- känns som absolut lägsta pris med tanke på skick och det nya armbandet men det är väl bara att inse att man oftast övervärderar sina egna prylar :)
 

svesam

Rolex
8k är ganska bra betalt för det uret som är utan länk och B/P.
Kan du styrka att den nyligen är fullservad hos Breitling kan du få lite till.

Mitt tips är att ha den kvar som beater om du inte är i akut behov av slantar.

/Daniel
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tror likt många att 8k utan dokumenterad service, papper, box och länk är högt, men vad som helst kan ske :)
Jag tror du skall begära strax under 8k men tror att du får 6-7K.
Lycka till om du säljer den.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är den i fint skick så tycker jag absolut inte att 8k är för mycket.


Det tycker inte jag heller, jag gillar den där modellen (och visst en länk är ju trevligt, och svindyrt köpa till. SÅ tur den är så fin på band) men en B-ling i vad som ser ut att vara väldigt fint skick och fullt fungerande så känns ju inte 8k jättemycket om inte service är nära.

Som sagt riktigt fina de där :)
 

Emil

Cartier
kollar man på blocket så skenar breitlingklockorna iväg i galna prissättningar, ägarna verkar värdera klockorna som guldtackor och tror att dem är värda därefter också. men det är ju en hel drös med dem också, sida efter sida månader tillbaka.
8-9tkr är ju en bra utgångspunkt, att sedan bli erbjuden 7,5tkr är accepterat i mina ögon.
jag skulle nog ha behållit klockan om jag inte var i akut behov av pengar!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Och billigaste på Chrono24 för 9500kr.

Jag tycker att ganska ofta när man frågar på forum så hamnar värdet i underkant. Man läser trådar där folk frågar om tips på vad dom får för sina slantar, då kan man ibland läsa att man tex får en fin Speedmaster och en fin si och så. När man sen söker dessa klockor så tycker jag ofta att det inte stämmer överens med verkligheten,
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Ok, allt mellan 6-7000 till 9500 alltså, får väl fundera på saken men helt klart är att även om jag inte är i behov av att sälja så är det ju dumt att låta en klocka som ändå betingar ett värde ligga i skrivbordslådan när det kommer in nytt.

Trevlig kväll!
 

Emil

Cartier
Och billigaste på Chrono24 för 9500kr.

Jag tycker att ganska ofta när man frågar på forum så hamnar värdet i underkant. Man läser trådar där folk frågar om tips på vad dom får för sina slantar, då kan man ibland läsa att man tex får en fin Speedmaster och en fin si och så. När man sen söker dessa klockor så tycker jag ofta att det inte stämmer överens med verkligheten,


håller med i mycket av det du skriver, men samtidigt så ser man även här på K&S att annonsörerna bumpar annonserna och sänker priserna gång på gång för att till slut få sålt uret. entusiasterna här inne har bra koll på värdet och kringliggande kostnader och vet om priset matchar produkten ifråga.
säljarna på blocket däremot har kanske inte full koll alla gånger och söker upp sin egna klocka och lägger sig i samma prisnivå eller strax över, och på så vis så blir det en stadig höjning, däremot så ökar inte efterfrågan då tillgången i dagsläget (denna modell) är större än efterfrågan.
Chrono24 är en större marknad och styrs från land till land, här hittar man oftast billigare ur från Italien, Spanien och Tyskland. Även här har det diskuterats om viss prutmån från ett flertal säljare. alla vill tjäna storkovan och ingen vill gå från affären som en förlorare.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
håller med i mycket av det du skriver, men samtidigt så ser man även här på K&S att annonsörerna bumpar annonserna och sänker priserna gång på gång för att till slut få sålt uret. entusiasterna här inne har bra koll på värdet och kringliggande kostnader och vet om priset matchar produkten ifråga.
säljarna på blocket däremot har kanske inte full koll alla gånger och söker upp sin egna klocka och lägger sig i samma prisnivå eller strax över, och på så vis så blir det en stadig höjning, däremot så ökar inte efterfrågan då tillgången i dagsläget (denna modell) är större än efterfrågan.
Chrono24 är en större marknad och styrs från land till land, här hittar man oftast billigare ur från Italien, Spanien och Tyskland. Även här har det diskuterats om viss prutmån från ett flertal säljare. alla vill tjäna storkovan och ingen vill gå från affären som en förlorare.


Det kan jag hålla med om. Det jag menar är att det kan väl inte vara ett överpris med 8k. Oavsett land så ger väl C24 en indikation, hans klocka kan väl en inte vara värd ett par tusen mindre än den billigaste där, bara så där? Sen är ju frågan om man är ute efter en snabb affär, jag själv lägger mig hellre lite lågt för att bli av med saker.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ok, allt mellan 6-7000 till 9500 alltså, får väl fundera på saken men helt klart är att även om jag inte är i behov av att sälja så är det ju dumt att låta en klocka som ändå betingar ett värde ligga i skrivbordslådan när det kommer in nytt.

Trevlig kväll!


Ingen samlare med andra ord ;)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nja, gärna flera klockor så länge de kommer till användning men det som jag spanar på just nu skulle förmodligen ersätta denna :). Jag har inget intresse av att samla på mig/spara klockor jag inte tror att jag kommer använda.

Nej, det är ju ingen idé att spara på klockor man tröttnat på.......(men det är ju synd att du tröttnat på just den som är så fin)
 
Topp