• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdering/info/feedback av Omega Seamasters, Genéve, Rolex

Northlander

Breitling
Hej ni kunniga klockmästare,
Har nyss snubblat över dessa klockor och letar efter insatta som möjligen vill värdera/ge info om dessa fantastiskt vackra skapelser. Är själv än så länge rätt oinsatt, men de väckte ett intresse... Någon?

Mvh, Northlander
9qCFjvt.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej! Är inte alls expert, men jag kan ju börja med en gissning. Omegorna i stål brukar ligga på runt 3.000 kr om dom fungerar. Dessa i guld har nog ett marknadsvärde på 5-6.000 kr st. Rolexen vågar jag inte yttre mig om.

Välkommen hit förresten!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ska de säljas är det väl bäst att smälta länkarna och om Omegorna är i solitt guld ligger de väl på dryga 5' i genomsnitt. "Rolexen" kan du nog däremot vaska då jag har mycket svårt att tro att den är tillverkad av Rolex.
 

Northlander

Breitling
Tack för all feedback och välkomnande - och jag håller med.
Ska ta klockorna till urmakarvän i veckan för att öppna upp för sr.nr osv + kolla om Omegastämplar på armbanden, annars guldpris (har ni btw. tips om vart för högsta?).
Rolexen är nog tokfake.
 

TKVF

Panerai
Guldpriset får du bäst betalt för på nätet i de kuvert man skickar in guldet till.Men tycker inte du skall sälja det för guldpriset, det är inte många 20-lappar per gram nu.

Sälj klockorna istället som de är. Ett annat, bättre, sätt är att använda guldet som delbetalning av ny produkt. Då blir oftast värdet högre, inte på guldet, utan egentligen sjunker priset på nya vara. Men för konsumenten spelar det mindre roll, mer än att kvittot ser annorlunda ut. Kan vara sämre i med hänsyn till försökringar eller möjligen andrahandsvärdet.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Omegor är populära på Tradera men jag tror du får mer betalt på blocket , om du nu vill sälja dom.
 
U

urinvånaren

Guest
Det beror nog på vilket märke och prisklass klockan har. Omega är klart gångbart på Tradera. Auktionsförfarandet fungerar förstås bäst på populära klockor. Beror ju också på vilken taktik man har som säljare. Detta är min uppfattning, den kanske är fel?
Det ligger nog en del i det du säger, Omegan verkar omåttlig populär på Tradera.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej ni kunniga klockmästare,
Har nyss snubblat över dessa klockor och letar efter insatta som möjligen vill värdera/ge info om dessa fantastiskt vackra skapelser. Är själv än så länge rätt oinsatt, men de väckte ett intresse... Någon?

Mvh, Northlander
9qCFjvt.jpg


Kör ut dem på tratten, men putsa till glasen först så de blir lite mer fotogeniska! speciellt slipmedel (autosol?) om du har det, annars vanlig tandkräm på en tygbit... Btw armbandet längst till vänster ser högst exotiskt ut! :) Hur har du sprungit på dessa?
 
Topp