• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdering Omega SMP (2001)

Fundera på att sälja en sådan. Vad känns som ett realistiskt marknadsvärde. Den har box och cert osv.
Den är i bra skick.
 

Bilagor

  • 20160310_101125.jpg
    20160310_101125.jpg
    121.5 KB · Visningar: 184
  • 20160310_101158.jpg
    20160310_101158.jpg
    115.7 KB · Visningar: 167

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej!
Dussinex gick förut för ca 10.000 kr. Din ser ut att vara i bra skick och verkar hålla tiden, så jag inleder gissningen med att säga 13.000 kr.
 
Lite komiskt. Men nu när jag ser bilderna jag själv tog tidigare idag så ställer jag mig frågan varför jag skall sälja den? Men ser klockan plötsligt på ett annat sätt än när man har den på sig.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Lite komiskt. Men nu när jag ser bilderna jag själv tog tidigare idag så ställer jag mig frågan varför jag skall sälja den? Men ser klockan plötsligt på ett annat sätt än när man har den på sig.
Jag förstår precis. Sålde en 2220.80 för någon månad sedan och nyligen köpte jag en väl inkörd 2531.80. Trevlig vardags/bad/fritidsklocka som tål lite tuffare tag. Samtidigt rätt nätt.
 
Jag förstår precis. Sålde en 2220.80 för någon månad sedan och nyligen köpte jag en väl inkörd 2531.80. Trevlig vardags/bad/fritidsklocka som tål lite tuffare tag. Samtidigt rätt nätt.
Ja, känns just nu som att jag behåller den faktiskt. Känner den är värd mer för mig än de 12k jag eventuellt skulle få för den. En av få klockor som jag tycker känns symmetriskt/proportionerligt korrekt. Vilket jag tror är anledningen till att vissa klockar tycks bestå över tid medens andra kommer och går.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Ja, känns just nu som att jag behåller den faktiskt. Känner den är värd mer för mig än de 12k jag eventuellt skulle få för den. En av få klockor som jag tycker känns symmetriskt/proportionerligt korrekt. Vilket jag tror är anledningen till att vissa klockar tycks bestå över tid medens andra kommer och går.
Ja, avvakta och känn igen om några veckor/månader. Mycket klocka för pengarna kan jag tycka.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Hade själv en 2531.80 ute till försäljning för ett tag sedan. Haft den sen -01. När frågor om klockan och pris började rassla in blev jag likt dig riktigt osäker å började vackla. Mitt råd är tänk över, du får aldrig rättvisande betalt mot vad denna klocka är värd IMO.
 
Topp