• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdering Omega

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hej! Har nu fått tag på en Omega Seamaster cosmic 2000 från 1976. Renoverat verk och nytt glas, omega etui och orginalkvitto finns. Tyvärr är inte armbandet orginal. Min fråga är då vad en sådan klocka ligger på i ungefärligt pris?

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    37.6 KB · Visningar: 270

Obeedoobe

Friends of KS
Det är svårt att bara genom bilder bedöma skicket på en klocka. Men det ser ut som att boetten fått sig en omgång av en polermaskin. Toppytan ser blank ut, ska vara borstad. Har du möjlighet att ta fler bilder?

Mvh
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Det är svårt att bara genom bilder bedöma skicket på en klocka. Men det ser ut som att boetten fått sig en omgång av en polermaskin. Toppytan ser blank ut, ska vara borstad. Har du möjlighet att ta fler bilder?

Mvh

Jag får klockan senast onsdag, så kan tyvärr inte ta några nya än... Hur påverkar detta priset? Tack
 

Obeedoobe

Friends of KS
Ok. Hittade en gammal annons där en likadan fast med vit tavla hade sålts. Den klockan var i riktigt bra skick och landade på ca 6500:-. Den du visar upp ser tyvärr ganska hårt härjad ut, ser även ut som att kronan är pläterad, bör vara i stål. Men nu har jag bara en bild att gå på och den ger ingen vidare rättvisa åt klockan. Är svårt att sätta ett värde när man inte har mer att gå på. Släng upp lite fler bilder när den har landat.

Mvh
 

Icaras

Rolex
Min gissning är runt 3k. Har sett en del i bättre skick med originallänk för 5-8k. Då oftast de silvriga eller vita tavlan.

Såldes en på forumet i riktigt bra skick för runt 7k tror jag (utan länk).
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hej! Ursäkta att jag inte varit så aktiv i tråden men har inte någon bra telefon med kamera för tillfället... Jag har nu fått klockan och är riktigt nöjd. Tyvärr så var det gravyr på boetten men annars så var den i riktigt fint skick. Orginalkvitto och kvitto från att han bytt glas och fått den servad nyligen för 2800kr.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Tack! :) sjukt nöjd men kommer troligtvis att göra mig av med den inom en snar framtid... Blivit förälskad i en breitling. Tanken om läder har slagit mig också men har börjat tycka att denna länken är rätt fräck ändå!
 
Topp