Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värdering Omega

Diskussion i 'Vintage' startad av Krostiffer, 6 juli 2014.

1. Krostiffer
    Trådstartare

Krostiffer Borgare

Hej! Har nu fått tag på en Omega Seamaster cosmic 2000 från 1976. Renoverat verk och nytt glas, omega etui och orginalkvitto finns. Tyvärr är inte armbandet orginal. Min fråga är då vad en sådan klocka ligger på i ungefärligt pris?

Tack på förhand!

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      37,6 KB
      Visningar:
      248
  2. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Det är svårt att bara genom bilder bedöma skicket på en klocka. Men det ser ut som att boetten fått sig en omgång av en polermaskin. Toppytan ser blank ut, ska vara borstad. Har du möjlighet att ta fler bilder?

Mvh

3. Krostiffer
    Trådstartare

Krostiffer Borgare

Jag får klockan senast onsdag, så kan tyvärr inte ta några nya än... Hur påverkar detta priset? Tack

4. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Ok. Hittade en gammal annons där en likadan fast med vit tavla hade sålts. Den klockan var i riktigt bra skick och landade på ca 6500:-. Den du visar upp ser tyvärr ganska hårt härjad ut, ser även ut som att kronan är pläterad, bör vara i stål. Men nu har jag bara en bild att gå på och den ger ingen vidare rättvisa åt klockan. Är svårt att sätta ett värde när man inte har mer att gå på. Släng upp lite fler bilder när den har landat.

Mvh

5. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Min gissning är runt 3k. Har sett en del i bättre skick med originallänk för 5-8k. Då oftast de silvriga eller vita tavlan.

Såldes en på forumet i riktigt bra skick för runt 7k tror jag (utan länk).

6. Krostiffer
    Trådstartare

Krostiffer Borgare

Hej! Ursäkta att jag inte varit så aktiv i tråden men har inte någon bra telefon med kamera för tillfället... Jag har nu fått klockan och är riktigt nöjd. Tyvärr så var det gravyr på boetten men annars så var den i riktigt fint skick. Orginalkvitto och kvitto från att han bytt glas och fått den servad nyligen för 2800kr. image.jpg image.jpg image.jpg

ErikGBG och Icaras gillar detta.
  7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tycker den var cool! Jag hade slängt den där hemska länken och slängt på ett läder istället.

andheg, ErikGBG och Icaras gillar detta.
  8. Krostiffer
    Trådstartare

Krostiffer Borgare

Tack! :) sjukt nöjd men kommer troligtvis att göra mig av med den inom en snar framtid... Blivit förälskad i en breitling. Tanken om läder har slagit mig också men har börjat tycka att denna länken är rätt fräck ändå!

9. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Göteborgare? ;)

10. Krostiffer
    Trådstartare

Krostiffer Borgare

Mer eller mindre ;)

Johan M och Icaras gillar detta.
  11. Krostiffer
    Trådstartare

Krostiffer Borgare

Någon kunnig rackare som vet ungefärligt värde på ett sådant ur? Ca 4000kr?