Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värdering Rob E.

Diskussion i 'Diskussion' startad av morrism, 12 april 2013.

1. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Ska gå och lämna in en klocka på värdering hos Rob E, ska man ta med sig lådan och alla tillbehör?

2. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Låter som en god idé då värdet i dessa delar är stort.
    Vet ej om de behöver det eller om det räcker att säga att det finns men jag skulle ta med allt inkl servicekvitton osv för att få en så korrekt bedömning som möjligt.

3. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Kort svar, ta med!

4. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Ok, Tack!

5. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg

Kort fråga, varför? Tänkte värdera Daytonan där på måndag och har ingen lust att släpa lådan med mig från Götet utan tänkte bara ta med cert.

6. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    De värderar väl bara klockan efter dagens marknadsvärde om det är en aktuell modell?

Ska man kanske vänta tills efter den eventuella prishöjningen?

7. leben

leben El Patrón

Jag gjorde värdering på Rob i julas och hade med mig allting. Boxarna var de inte intresserad av däremot certet tog de en kopia på. Värderade en Panerai 112, Ploprof 1200 samt en Speedy från 1969 (speedyn utan tillbehör).

8. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Hade med mig GMTn + certet när jag värdera klockan.
    Men du kan ju alltid ta med dig hela paketet :D

9. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Är du känd kan de lita på boxen men pappret måste med. Visst kan du värdera utan box men värdet blir nog något lägre..

10. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Har hört att Rob E har bra pris på både värdering och äkthetsintyg. Vad kostar det att få en klocka värderad? Ska till Stockholm om ca en månad, och undrar hur långtid det tar för dem att värdera? Halvtimme? en dag? vecka? Något man bör boka eller är det ''drop-in?'' ;)

Är tacksam för svar!

11. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Kostar 650 kr, Du lämnar in cert och klockan och det tar ett par dagar. Har du bråttom så kollar dom din klocka medans du väntar men värderingsintyget får inte du i postlådan förrän ett par dagar.

Mårtenssons ur Brookfield