• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

värdering

Majsan

Breitling
Hej svejs
jag är ny här på forumet och behöver hjälp med en sak. I 2 dagar har jag suttit och googlat på vad min klocka (arvegods) kan vara värd. Det är en Omega Quarts, med länk i stainless steel. Det är siffrorna 1-12 i urverket och det står water resistant på baksidan. Själva urtavlan är guldfärgad i övrigt är klockan "stålfärgad". Klockan har stannat men glaset är helt orepat och jättefint. Är det någon som vet? Jag kan ingenting om klockor kan tilläggas och jag vet inte vilken värderingsman jag kan lita på heller.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Kan ju alltid kolla med kaplans, men det lättaste är nog att bara lägga upp bilder i denna tråd så kommer du få bra svar :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Alla ni som är medlemmar här, är ni duktiga på klockor?
Det är vi.

För egen del är jag även duktig på frivändningar och boxjump samt kan framföra en 20 år gammal bil i såkallat kombiutförande på nordslingan under 10 min. Är dessvärre osäker på om den informationen bringar mer klarhet i det uppskattade penningvärdet av ditt armbandsur på en väl fungerande marknad.
Välkommen.
 

Majsan

Breitling
Många här som är väldigt kunniga om klockor. Dock svårt för dem att hjälpa dig utan bilder för att enklare dra slutsatser kring vilken modell det är. Lägg upp några bilder så får du säkert den hjälp du vill ha!
 

Bilagor

  • DSC04359.JPG
    DSC04359.JPG
    275.9 KB · Visningar: 425
  • DSC04360.JPG
    DSC04360.JPG
    211.6 KB · Visningar: 393
Det är vi.

För egen del är jag även duktig på frivändningar och boxjump samt kan framföra en 20 år gammal bil i såkallat kombiutförande på nordslingan under 10 min. Är dessvärre osäker på om den informationen bringar mer klarhet i det uppskattade penningvärdet av ditt armbandsur på en väl fungerande marknad.
Välkommen.
Snacka om att vinna DNA lotteriet!!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Äldre klockor som är av typ quartz går inte för så mycket om man kollar Tradera osv. Men det är en ren chansning kan vara mer eller mindre.
 

JohnDoe

Rolex
Är nog benägen att hålla med om att det är en fejk. Gör du ett bildsök på omega Quartz så ser du massa exempel på hur riktiga ser ut.
 

Owaysis

Cartier
Det är vi.

För egen del är jag även duktig på frivändningar och boxjump samt kan framföra en 20 år gammal bil i såkallat kombiutförande på nordslingan under 10 min. Är dessvärre osäker på om den informationen bringar mer klarhet i det uppskattade penningvärdet av ditt armbandsur på en väl fungerande marknad.
Välkommen.
M5 E34?
 

Majsan

Breitling
Här kommer den, vad säger ni klockkunniga?
 

Bilagor

  • DSC04361.JPG
    DSC04361.JPG
    200.7 KB · Visningar: 334
  • DSC04362.JPG
    DSC04362.JPG
    178.1 KB · Visningar: 303

JohnDoe

Rolex
Jättefejk, Omegan alltså, ok missade dina nya bilder på den andra klockan. Den känner jag inte till.
 
Senast ändrad:
Topp