• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

värdering

JohnDoe

Rolex
Googlade lite. Skulle nog vilja påstå att alain är en dussinklocka som i stort sett saknar andrahandsvärde. Det finns tusentals liknande märken. Du kan beställa dem från Kina för några dollar styck.
 

Majsan

Breitling
På den första klockan står det Citizen watch på baksidan och den andra klockan står det Montblanc och det snurrar inne i klockan på baksidan när man vrider klockan
 

Bilagor

  • DSC04363.JPG
    DSC04363.JPG
    220.8 KB · Visningar: 258
  • DSC04364.JPG
    DSC04364.JPG
    318.5 KB · Visningar: 260
  • DSC04365.JPG
    DSC04365.JPG
    288 KB · Visningar: 248

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
På den första klockan står det Citizen watch på baksidan och den andra klockan står det Montblanc och det snurrar inne i klockan på baksidan när man vrider klockan
Nu börjar vi snacka! Lite kassa bilder, men SEIKOn var fin. Den betingar tyvärr inget direkt andrahandsvärde eftersom det är guld på stål och ingen eftertraktad modell. MAX 500kr om du säljer den på tradera.

Din Montblanc kan du säkert få 1-2000kr för på tradera med lite tur förutsatt att den fungerar och ser bättre ut IRL än på bild.

Edit: Ser ingen Citizen...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Klockorna är inte värda något i princip, antingen mer el mindre skräp eller fejk.
Har du fler fejk på lager kan du väl slänga upp en samlingsbild på en gång och sluta fjanta.

Vad kommer det sig att samtliga bilder är helt undermåliga.... Till och med med en Nokia 3100 kan man ta bättre bilder, och jag tror du faktiskt har något nyare mobil....
 

Majsan

Breitling
Nu börjar vi snacka! Lite kassa bilder, men SEIKOn var fin. Den betingar tyvärr inget direkt andrahandsvärde eftersom det är guld på stål och ingen eftertraktad modell. MAX 500kr om du säljer den på tradera.

Din Montblanc kan du säkert få 1-2000kr för på tradera med lite tur förutsatt att den fungerar och ser bättre ut IRL än på bild.

Edit: Ser ingen Citizen...
nej förlåt ingen Citizen, det står Seiko på den första
På den andra står det på baksidan Water resistant och Chronographautomatic och bokstäver och siffror
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
08-idioter behöver inte svara. Vill ha seriösa svar och inga fjantiga kommentarer
Hur vet du att alla idioter som berikar forumet med sina svar kommer just från Stockholmsområdet?
I min umgängeskrets finns flera svagbegåvade med härkomst från södra Sverige, så kallade 040-idioter. Livet har dock varit lyckosamt för båda, en samlar på Day Dates och den andra driver ett forum om klockor på det så kallade internet.
 
Senast ändrad:

BCKSTRM

Rolex
Hej,
Förstår att det är svårt att bedöma äkthet på klockor och att du blir besviken när alla säger att ditt arvegods är fejk!
Kan tycka vissa kommentarer är lite onödiga, men kontentan är väl tyvärr att det ser mörkt ut. Har inte kikat på alla klockor, men antar att det är Omegan och MBn som hade betingat värde om de var äkta. Tyvärr är Omegan klart fejk, vilket du ser på finishen. Kika på lite olika Omegor så kommer du se att ingen har em så enorm logga, konstiga typsnitt på siffrorna och allmänt låg finish.

Gällande MB kan jag för lite om dem, men jag får lite samma känsla som med Omegan, även om det kan vara helt fel.

Om du vill ge dina klockor ett sista seriöst försök i förhoppning att i alla fall MBn är värd något tycker jag du ska anstränga dig och ta bättre bilder.

Om du har en Nokia 3310 och inte kan ta bättre bilder tycker jag du ska kolla om 1: Visaren flyter på MBn
2: om du ställer in tiden och använder den, hur mycket fel går den efter en dag och 3: när du slutar använda den och den ligger stilla, hur länge går den utan att den används.

Om den går några minuter fel på en dag och endast går några timmar efter att den ligger still är den antingen fejk eller i kraftigt behov av service, vilket i så fall kostar strömming... Nu kan det ju såklart vara en bättre fejk som faktiskt går ganska rätt och håller knappt två dygn efter du slutat använda den.

Men som sagt, bättre bilder om du faktiskt vill få seriös hjälp!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Omegan är en fejk som sagts tidigare, och som sådan betingar den inget värde.
Din Monblanc är svår att avgöra om den är riktig eller fejk via de bilder som laddats upp, så där vet jag inte med säkerhet. Om den skulle vara ok, är värdet relativt ringa i alla fall.
Övriga klockor du laddat upp bilder på är i princip inte värda något på andrahandsmarknaden…sorry.
 
Topp