• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

värdering

snoozarn

Patek
2-Faktor
Om du har en Nokia 3310 och inte kan ta bättre bilder tycker jag du ska kolla om 1: Visaren flyter på MBn
2: om du ställer in tiden och använder den, hur mycket fel går den efter en dag och 3: när du slutar använda den och den ligger stilla, hur länge går den utan att den används./QUOTE]
Finns flertal fakes med automatiska urverk där visarna "flyter".
 

Rajding

Omega
giphy.gif
 

Majsan

Breitling
Hej,
Förstår att det är svårt att bedöma äkthet på klockor och att du blir besviken när alla säger att ditt arvegods är fejk!
Kan tycka vissa kommentarer är lite onödiga, men kontentan är väl tyvärr att det ser mörkt ut. Har inte kikat på alla klockor, men antar att det är Omegan och MBn som hade betingat värde om de var äkta. Tyvärr är Omegan klart fejk, vilket du ser på finishen. Kika på lite olika Omegor så kommer du se att ingen har em så enorm logga, konstiga typsnitt på siffrorna och allmänt låg finish.

Gällande MB kan jag för lite om dem, men jag får lite samma känsla som med Omegan, även om det kan vara helt fel.

Om du vill ge dina klockor ett sista seriöst försök i förhoppning att i alla fall MBn är värd något tycker jag du ska anstränga dig och ta bättre bilder.

Om du har en Nokia 3310 och inte kan ta bättre bilder tycker jag du ska kolla om 1: Visaren flyter på MBn
2: om du ställer in tiden och använder den, hur mycket fel går den efter en dag och 3: när du slutar använda den och den ligger stilla, hur länge går den utan att den används.

Om den går några minuter fel på en dag och endast går några timmar efter att den ligger still är den antingen fejk eller i kraftigt behov av service, vilket i så fall kostar strömming... Nu kan det ju såklart vara en bättre fejk som faktiskt går ganska rätt och håller knappt två dygn efter du slutat använda den.



Men som sagt, bättre bilder om du faktiskt vill få seriös hjälp!
Nokia 3310 finns dom ff? Jag har iaf en Samsung S4, kanske du har tjockdator Windows 98? Men tack för att du åtminstone ansträngde dig. :)
 

BCKSTRM

Rolex
Finns flertal fakes med automatiska urverk där visarna "flyter".
Ehmm ja det är klart, men jag gav tre indikationer på saker som kan brista vid fake. Jag var sedan tydlig med att det inte är någon garant på att den är äkta, men om det står automatic på baksidan, men det är Quartz är den ju onekligen fake, och det är rätt lätt att kolla.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hur vet du att alla idioter som berikar forumet med sina svar kommer just från Stockholmsområdet?
I min umgängeskrets finns flera svagbegåvade med härkomst från södra Sverige, så kallade 040-idioter. Livet har dock varit lyckosamt för båda, en samlar på Day Dates och den andra driver ett forum om klockor på det så kallade internet.

031-idioterna är värst :mad:
 

Marckus

Panerai
Ehmm ja det är klart, men jag gav tre indikationer på saker som kan brista vid fake. Jag var sedan tydlig med att det inte är någon garant på att den är äkta, men om det står automatic på baksidan, men det är Quartz är den ju onekligen fake, och det är rätt lätt att kolla.
Kompletterar dina tips med att förtydliga att visuella tells är mer safe att gå på. Hitta referensur, jämföra finishering osv, precis som du påpekat! Vad det gäller verk finns det billiga kina-prylar med acceptabel tidshållning och god gångreserv som rimligen pirattillverkare även kan använda sig av
 

Greven

Audemars
Hej @Majsan , om detta är ditt riktiga namn, och om du verkligen är en kvinna. Tänkte ge dig lite goda råd. Du har klivit in i ett forum för klockentusiaster med namn Klocksnack. Om du har tagit dig lite tid att titta igenom innehållet i forumet så ser du ganska snabbt att vi är många som spenderar mycket tid att diskutera klockor, lägga upp bilder på klockor och att ge tips och råd och djupgående recensioner kring urverk, skötsel och klockor i allmänhet. Att som du göra entré med att vilja ha värdering på arvegods och även ställa frågan om det är några här som kan något om klockor är faktiskt oförskämt! Du ber om värdering på klockor som uppenbart är fejk eller av sämsta kvalitet i ett expertforum för klockor. Lite ödmjukhet och respekt är på sin plats anser jag. Gör om, gör rätt, fast ärligt talat är det för sent för dig. Adjö.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
08-idioter behöver inte svara. Vill ha seriösa svar och inga fjantiga kommentarer
Nu tycker jag att du ska vara lite försiktig; du är helt ny på forumet, ber om hjälp, slänger upp en mängd katastrofalt dåliga bilder, och sedan blir du förbannad och börjar förolämpa folk - det känns ganska osympatiskt. Inta en ödmjukare hållning eller håll dig borta, valet är faktiskt ditt. KS är ett forum för entusiaster som vill diskutera klockor - det är ingen här som har en skyldighet att hjälpa dig. Om du inte är nöjd med svaren så är du välkommen att logga ut.

Du kan väl ladda upp en samlingsbild (i bra kvalitet) på alla klockorna och sedan ödmjukt ta emot svaren du får? Jag sällar mig till skaran som konstaterar att det du lagt upp antingen är fejk eller av ringa värde.

Hade jag varit du (och genuint intresserad av att bidra här) så hade jag startat ett nytt konto och börjat om från början. Ditt första intryck suger.
 

JohnDoe

Rolex
Ja det vore inte första gången någon reggar sig här och trollar. Du går nog tugga i dig att du blir betraktad med misstänksamhet när du lägger upp det ena efter det andra huller om buller vartefter du får svar. Sedan drar du igång en ny tråd och efterfrågar svar. Just det att du drar fram klocka efter klocka som om de trillade ut ur en pinjata är typisk trollvarning. Vi får som sagt massa konstiga inlägg här och är ganska trötta på sådant. Du borde väl veta från början vilka klockor du har.
 
P

Philippe Stern

Guest
Om admin kolla IP-adressen på Majsan så är jag övertygad om att det finns ett annat nick som använder samma IP.
 

Poppe

Cartier
031-idioterna är värst :mad:
Amen to that.
Skärpning! Du får ju mig att framstå som en gentleman.
Och det säger ju en del ;)
Skämt åsido, ujujuj vad det händer grejer, somnade ifrån tråden innan bilderna ens kommit med i bilden. Tyvärr är ju bilderna för dåliga men det ser inte ut som du kan pensionera dig efter en försäljning. Montblanc-klockan ser ju rätt dassig ut vid bandhornen, men det kanske bara är smuts?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...jadu Majsan, jag tror jag snackar för hela forumet vägnar, när jag säger...



När ens IQ inte riktigt når upp till omgivningens förväntningar kan det ibland snackas bakom ens rygg och de olika varianterna som finns är många och fyndiga.

  1. Alla fåren är inte i hagen
  2. Den sista hästen har lämnat stallet
  3. Kortet är i bankomaten men det finns inga pengar på kontot
  4. Har inte alla indianer i tältet
  5. Ett riktigt stolpskott
  6. Inte den smartaste gurkan i burken
  7. Inte alla kor i ladugården
  8. Det är inte riktigt rätt möblerat på övervåningen
  9. Det är fel någonstans, men inte är det i knäna
  10. Han har inte alla drickorna i backen
  11. Alla hönsen är inte hemma
  12. Inte alla indianer i kanoten
  13. Han har inte alla kakor i burken
  14. Klockan går inte riktigt runt
  15. Inte alla bestick i lådan
  16. Inte alla mackorna i picknickkorgen
  17. Inte alla cyklar i stället
  18. Han/hon har inte alla lampor i staken
  19. Han är inte den coolaste varan i kyldisken
  20. Inte alla fåglar i boet
  21. Är inte med i matchen
  22. Trädet går inte ända till toppen
  23. Alla tallrikar är inte på plats i skåpet
  24. Inga större studieskulder
  25. Femöringen skulle nog ha trillat ner
  26. Boken är öppen men sidorna är tomma
  27. Inte alla smörgåsar i påsen
  28. Hissen går inte ända upp
  29. Lyset är tänt men ingen är hemma
  30. Hjulet snurrar men hamstern är död
  31. Inte den vassaste kniven i stället
  32. Snubben dansar, men det är ingen musik på
  33. Motorn är på, men ingen sitter i bilen
  34. Det är inte många chips i den påsen
  35. Där finns inte alla hästar i stallet
  36. Det är inte skottat ända fram
  37. Inte alla paddlar i vattnet
  38. Tomtar på loftet
  39. En skruv sitter lös
  40. Polletten har inte riktigt trillat ner
  41. Det är inte plogat ända fram.

Beträffande klockorna så är det nog högt samlarvärde på dom skulle jag tro, utifrån dom många och bra bilderna du lagt upp, kan dock inte ge dig någon summa men, men du kan lätt luta dig tillbaka och sluta jobba för, lång, lång tid framöver, M´key!
 
Topp