Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värderingshjälp Heuer Carrera 73453

Diskussion i 'Vintage' startad av Criss Cross, 25 januari 2014.

1. Criss Cross
    Trådstartare

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej!
    Skulle uppskatta lite input från er som sålt och köpt Heuers på sistone. easy rider, Donkii, Ariste, m fl.
    Har en Heuer Carrera 73453 från tidigt 70-tal. Manuell Valjoux 7734. Fungerar bra, dock ej servicehistorik.

Fick den värderad av Kaplans till ca 10.000 kr 2011. Inbillar mig att de kan ha stigit lite i värde sedan dess. De internationella Heuer sidorna har inte uppdaterats på några år som jag uppfattar det. Har sett sålda exemplar från 8500 kr till annonspris på 32000 kr för denna modell!!! Ganska spretigt.

Och så några bilder...

2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Under 14k ska du inte behöva gå vid försäljning. Skulle nog föreslå att du säljer den internationellt då Heuers just nu har ett högre värde i typ UK kontra vårt kära Svedala. 1750pund och snabb affär 1500 tror jag är rimligt att få utan problem.

Criss Cross gillar detta.
  3. Owaysis

Owaysis Friends of KS

Just Heuer har ju stigit en hel del i värde de senaste åren känns det som. Kolla bara på Autavian som har ökat två eller trefaldigt i pris de senaste åren (till mitt stora missnöje :().

Fick du den värderad till 10K 2011 så känns inte 15K allt för mycket i dagsläget.

par, Criss Cross och Icaras gillar detta.
  4. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
  5. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
  6. micke_s

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Cool Heuer! Hojta if selling yes!

7. Criss Cross
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
  8. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Hmm, min gick för strax norr om 15. Skulle nog inte nöja mig med mindre än det, i ditt fall, men testa internationellt, då det känns som att intresset för Heuer är större på kontinenten och Sverige är en rätt liten marknad.

9. Criss Cross
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Tanken har slagit mig. Har en "Low" med denna och min Datejust.

10. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Snygg pjäs, Carreran är alltid het och än hetare efter sitt 50-årsjubileum förra året - håller med övriga skaran att den bör betinga runt 15 give or take några lökar.

11. Criss Cross
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    FYI så har jag lagt ut en annons på 16000 kr nu.