Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värderingshjälp - Vitgulds damrolex...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 13 april 2013.

1. Hej,

En väninna till min mamma vill sälja sin Rolex, en ladymodell i vitguld med 'bark' finish samt blå sunburst tavla med brillor...

Ev finns box men hon kommer ej ihåg att någonsin ha sett ett cert (vad är det sa hon) klockan är köpt ny till henne för typ 25år sedan hos Rob E, ska kolla serienummer och REF när jag kommer hem imorgon...

Kaplans har tydligen sagt 45k och har fått typ samma vädering av allas vår Spence så det stämmer nog???? men lägger ut lite fler bilder här om någon annan har något att inflika...

Känns 45 som ett vettigt pris för denna i befintligt skick dvs utan box eller cert?

Jag kommer troligen sälja denna åt henna på K&S och kommer lägga ut den när jag har S/N och REF och är säker på priset...

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Jag vill nog påstå att din mammas väninna kan tävla med Pappi om handleder :D

oscaroscar gillar detta.
  3. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag tittade lite på Chrono24,fanns bara i gultguld,sen diamant tavla....jag gissar på 40.000 +++

4. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Ärligt.... Vem lägger 45k på nåt sånt....känns helt orealistiskt....trots värderingen

5. Varför det om man får fråga?, det är ju en Rolex helguld med diamant indexar, varför skulle det inte sälja?

Både Kaplans och Spence har sagt 40-45, sedan kanske inte 'bark' inbingar ett premium men tro det eller ej på vitguld så var det faktiskt helt okej, t.om snyggt!

6. David

David Bödeln

Jag hade lätt köpt den för 40k om jag inte hade annat att prioritera. På med ett blått band så blir den en helt ny klocka.

7. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Även om Kaplans värderat den till 45k är det nog svårt att hitta en köpare till det priset. Då det är ett damur och rätt gammalt så är det nog inte så aktuellt som present till en dam. Damer i övrigt har som vi ser på detta forum ett bristande intresse för gamla klockor, så det blir nog ingen huggsexa om den. Jag tror på ett slutpris på max 30 eller strax där under.

masterkiller och Målarn gillar detta.
  8. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om man ser på en handlare som Dr Watch så ligger dam DJ på ungefär samma annonspris som herrklockorna. Herr DJ säljs på några dagar men damklockorna är till salu lääänge. Han uppger ändå att damklockorna slutligen säljs. Köparna är en ganska liten grupp.

Många kvinnor föredrar dom större midsize modellerna idag. Kanske går det att hitta en köpare till denna för runt 40.000 kr men det tar nog lång tid. Jag gillar presidentlänken.

Mårtenssons ur Brookfield