• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värderingsintyg Rob

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag gick dit och lämnade in den. Två dagar skulle det ta men dom skulle ringa om den blev klar tidigare.

Saknar den så...

IMG_2471_zps203b79c3.jpg
 

Sond

Patek
Får man fråga om värderingsintyg..? Är det för att få pejl på priset inför en ev försäljning? Är inte Chrono24 en bra värdemätare på en sådan klocka då det ligger en hel del ute där till försäljning. Då kan man väl enkelt kan få fram ett riktpris?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Får man fråga om värderingsintyg..? Är det för att få pejl på priset inför en ev försäljning? Är inte Chrono24 en bra värdemätare på en sådan klocka då det ligger en hel del ute där till försäljning. Då kan man väl enkelt kan få fram ett riktpris?

Som Spencer66 skriver. I försäkringssyfte helt enkelt. Sedan är ju intyget även ett bra bevis på att den är äkta om man skulle vara osäker.
 

Wi

NLA
2-Faktor
ja det är faktiskt väldigt billigt..brukar väl gå runt 900..Vet du ifall de värderar alla märken eller endast egen sålda? Tänker på min Tag
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Paneraien jag ägde ett par veckor hade ett värderingsintyg från Rob och de säljer inte Panerai. Ring och fråga!
 
  • Like
Reactions: Wii

carlanton

Audemars
Vad baseras värderingen på? Auktionspriser eller pris i handeln? Här på KS brukar ju klockor säljas billigare än på t. ex. Kaplans och mycket billigare än de fysiska butiker som säljer begagnat. Fast det kanske inte diffar tillräckligt mycket för att man ska tjäna pengar på försäkring vid eventuell förlust?

Och varför två dagar? Kollar de igenom verket för att avgöra skicket? Diffar ju i regel många tusenlappar mellan servat och oservat.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Köpte ett begagnat ur därifrån idag. De skulle skicka hem ett värderingsintyg utan extra kostnad. Det är service!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Vad baseras värderingen på? Auktionspriser eller pris i handeln? Här på KS brukar ju klockor säljas billigare än på t. ex. Kaplans och mycket billigare än de fysiska butiker som säljer begagnat. Fast det kanske inte diffar tillräckligt mycket för att man ska tjäna pengar på försäkring vid eventuell förlust?

Och varför två dagar? Kollar de igenom verket för att avgöra skicket? Diffar ju i regel många tusenlappar mellan servat och oservat.

Antar att det är för att den antagligen skall öppnas vilket kräver 15 min och de har mer prioriterade grejer att göra.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Bumpillibump. Någon som vet om det är fortfarande 650kr? Flyttar utomlands på onsdag så måste hitta någon som kan göra det på två dagar.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Bumpillibump. Någon som vet om det är fortfarande 650kr? Flyttar utomlands på onsdag så måste hitta någon som kan göra det på två dagar.
Det intryck jag fick när jag var förbi med min DD var att det inte är någon anställd hos Rob som gör det utan någon extern värderare som är tillgänglig vissa dagar i veckan. Tror det kostade 650kr för mig för knappt ett år sen. Kan ju gå snabbare på Kaplans t.ex.
 

Babinus

Cartier
Enligt kvittot jag fick med vid senaste köpet kostade äkthetsintyget 1200:- i september 2015. Hur mycket det skiljer mot ett värderingsintyg vet jag ju inte, eller om det ens kan vara ett riktmärke för priset.
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
Enligt kvittot jag fick med vid senaste köpet kostade äkthetsintyget 1200:- i september 2015. Hur mycket det skiljer mot ett värderingsintyg vet jag ju inte, eller om det ens kan vara ett riktmärke för priset.
Jag har hör från två olika källor att Rob har slutat med äkthetsintyg.
 

Babinus

Cartier
Jag har hör från två olika källor att Rob har slutat med äkthetsintyg.
Det lät intressant. Det jag har är ju egentligen inget intyg, utan bara ett kvitto. Kan det vara så att de bara ger muntliga äkthetskontroller? Eller gör de inga alls? När slutade de? Så här ser papperen ut. Om jag blivit lurad så vet jag redan att jag är en träskalle. Tyvärr.
DSC_1004.JPG
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Det lät intressant. Det jag har är ju egentligen inget intyg, utan bara ett kvitto. Kan det vara så att de bara ger muntliga äkthetskontroller? Eller gör de inga alls? När slutade de? Så här ser papperen ut. Om jag blivit lurad så vet jag redan att jag är en träskalle. Tyvärr.
DSC_1004.JPG
När är kvitton daterat?
 
Topp