• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värderingsintyg Rolex 1671

Pontusk

Omega
Hej,

Blev varse om att försäkringsbolag behöver ha ett värderingsintyg på min Rolex 16710 om den skulle bli stulen och jag skulle vilja utkräva försäkringsersättning för den.
Dessvärre är den köpt begagnad och kvittot är spårlöst försvunnet, dock har jag kvar mitt signerade cert, daterat 2004.
Hur går jag tillväga? Engströms ur i Jönköping kunde dessvärre inte hjälpa mig, utan hänvisade mig till Nymans Ur i Västerås där den är köpt. Engströms sa att en kvittokopia eller en värdering är det minsta dom kan tillhandahålla till en föredetta kund. Nymans Ur säger att dom endast utfärdar värderingsintyg om man har kvar originalkvittot (?).

Vad gör jag? Hur har ni gått tillväga?

Tack på förhand!
 

Pontusk

Omega
Strålande! Har dock inte vägarna förbi Stockholm, så en urmakare i Göteborgstrakten som kan ordna det? Någon som har en uppfattning om vad det kostar med en värdering?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Intyg kostar mellan 300-500kr i fast pris.. Sen finns det vissa som tar procent istället på klockans värde.
 

AndyAnd

Cartier
Nymans är skräp... Men det är ju redan konstaterat. Inga problem på Bergströms även om det kostar några kronor.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Nymans Västerås bistår alltid med bra service, har blivit 5 klockor som "gengäld",
 
Topp